لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید جنگ در افغانستان؛ 'حملات طالبان در بغلان دفع شد'


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که طالبان بار دیگر بر ولسوالی بغلان مرکزی حمله کرده و این حملات از سوی نظامیان افغان دفع شده است.

فواد امان، معان سخنگوی این وزارت روز سه شنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) به صدای امریکا گفت که این حملات طالبان صبح امروز انجام شده که با واکنش تند نیروهای امنیتی و دفاعی افغان مواجه شد.

آقای امان افزود که در این درگیری‌ها، ۲۵ جنگجوی طالبان به شمول زرقاوی، یکی از قوماندانان این گروه کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

حدود دو هفته پیش، مقام‌های محلی ولایت بغلان گفتند که شهر کهنه بغلان مرکزی در پی حملات طالبان به دست این گروه افتاده و تلاش‌های نیروهای امنیتی برای دور راندن جنگجویان این گروه در این ولسوالی جریان دارد.

وزارت دفاع افغانستان همچنان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ولایات ننگرهار، زابل، هرات، بادغیس، فاریاب، بلخ، هلمند و بغلان شاهد حملات گستردۀ طالبان بوده اند.

آقای امان افزود که تمامی حملات طالبان از سوی نظامیان افغان دفع شده و در یک‌‌ شبانه روز اخیر، ۱۴۳ جنگجوی طالبان کشته و ۶۶ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

مقام‌های افغان از دادن معلومات در مورد شمار تلفات نظامیان افغان در درگیری با جنگجویان طالبان در این کشور خودداری کرده اند.

نهادهای امنیتی و دفاعی افغان می‌گویند که با پایان آتش‌بس در روزهای عید طالبان بار دیگر در بخش‌های این کشور حملات شان را شدت داده و به درگیری با نظامیان افغان پرداخته اند.

XS
SM
MD
LG