لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ جنگ در قندهار؛ 'صد‌ها جنگجوی طالبان کشته شدند'


وزارت دفاع افغانستان از تصفیۀ کامل ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار از وجود طالبان خبر داده و می‌گوید که در این جریان تلفات سنگین به گروه طالبان وارد شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز جمعه پنجم فبروری (۱۷ دلو) به صدای امریکا گفت که نظامیان افغان در دو هفته گذشته، عملیات‌های زمینی و هوایی را در ولسوالی‌های ارغنداب، پنجوایی و دند ولایت قندهار راه اندازی کردند که در اثر آن، حدود ۱۰۰۰ جنگجوی گروه طالبان کشته شده اند.

آقای امان افزود که دیشب نیز نظامیان افغان یک عملیات گستردۀ را در بخش‌های این سه ولسوالی‌، راه اندازی کرده که در نتیجه آن، ۶۳ جنگجوی طالبان، به شمول افراد کلیدی این گروه کشته و ۲۳ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

او افزود: "در حال حاضر نیروهای دفاعی و امنیتی کشور به شدت در آنجا مصروف راه اندازی عملیات‌های پیشگرانه استند و نیروهای ما در حالت پیش‌روی قرار دارند. وضعیت در قندهار به خصوص در ولسوالی‌های ارغنداب، دند و پنجوایی در حالت بهبودی قرار دارد."

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان از دادن جزییات در باره وارد شدن تلفات به نظامیان افغان در این ولایت، خودداری کرد.

براساس معلومات وزارت دفاع افغانستان در حال حاضر، در بیش از ۲۰ ولایت جنگ میان طالبان و نظامیان افغان جریان دارد و نظامیان افغان بسیاری از حملات طالبان را دفع کرده اند.

آقای امان افزود که در این تحرکات ضد امنیتی طالبان در سراسر این کشور، "بیشتر به غیرنظامیان تلفات وارد شده است".

گروه طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG