لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط ولسوالی قیصار فاریاب؛ 'دست‌کم ۱۴ نظامی افغان کشته شدند'


مقام‌های امنیتی افغانستان ادعای طالبان مبنی بر سقوط ولسوالی قیصار فاریاب به دست جنگجویان این گروه را تایید کرده و می‌گویند که در این نبردها به نظامیان افغان تلفات وارد شده است.

یک مقام امنیتی در وزارت امور داخلۀ افغانستان که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد روز یکشنبه ششم جون (۱۶ جوزا) به صدای امریکا گفت که ادارۀ این ولسوالی دیشب به کنترول طالبان درآمده است.

برخی اعضای شورای ولایتی فاریاب می‌گویند که طالبان نخست یک موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی ساختمان قوماندانی امنیۀ این ولایت منفجر کرده و پس از آن به مرکز این ولسوالی یورش برده اند.

عبد الاحد ایلبیک، عضو این شورا به خبرنگاران گفت که در این انفجار و حملات گروهی طالبان، ۱۴ منسوب امنیتی به شمول سیف‌الرحمان دهزاد، قوماندان پولیس این ولسوالی کشته شده اند.

آقای ایبلیک مدعی شد که ۳۸ تن از نظامیان افغان در این درگیری‌ها، اسیر طالبان شده اند. منابع امنیتی وارد شدن تلفات به نیروهای در این ولسوالی را تایید کرده و گفته اند که بیشتر جان‌باختگان سربازان پولیس اند.

مسوولان محلی ولایت فاریاب از دادن جزییات در این مورد خودداری کرده اند.

طالبان گفته اند که جنگجویان این گروه در مرکز این ولسوالی حضور دارند و آنان در این درگیری‌ها،، مقدار زیادی از تجهیزات و مهمات نظامیان افغان را به دست آورده اند.

XS
SM
MD
LG