لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: نظامیان افغان مرکز ۱۴ ولسوالی را دوباره تصرف کردند


وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که سقوط سراسر برخی ولسوالی‌ها تبلیغات طالبان است و نظامیان افغان توانسته جنگجویان آن گروه را از مرکز ۱۴ ولسوالی بیرون کنند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت امروز دوشنبه پنجم جولای (۱۴ سرطان) به فرستادن پیام به خبرنگاران گفت که نظامیان افغان برعکس جنگجویان طالبان در تمام جغرافیای افغانستان حضور ثابت دارند.

او افزود: "سقوط به معنای [سقوط] یک پوسته است، به معنای جغرافیای یک ولسوالی نیست. با وجود آن هم ما از ۱۰ الی ۱۴ مرکز ولسوالی را دوباره از تصرف طالبان تروریست آزاد ساختیم."

اما سخنگوی وزارت داخله از این مراکز ولسوالی نام نبرده است.

آقای آرین تایید کرد که در برخی ولسوالی‌ها نظامیان افغان از یک محل به جای دیگر تغییر موقعیت داده اند، چون به گفتۀ او "جان سرباز مهم‌تر از اراضی است."

این در حالی است که دو تن از مقامات امنیتی در جنوب افغانستان که از گرفتن نام‌شان خودداری کردند، از بیرون شدن نیروهای امنیتی از ولسوالی نیش ولایت قندهار و ناوۀ هلمند خبر دادند.

دفاتر مطبوعاتی والیان قندهار و هلمند از دادن جزییات در مورد این رویدادها خودداری کرده اند.

تلفات طالبان

وزارت دفاع افغانستان گفته است که در نتیجۀ عملیات و درگیری‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۴ جنگجوی طالبان در هشت ولایت کشته و ۱۴۱ جنگجوی دیگر آن گروه زخمی شدند.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که این درگیری‌ها ولایات لغمان، پکتیکا، قندهار، زابل، بادغیس، فراه، هلمند و کاپیسا به وقوع پیوسته است.

از سویی هم، وزارت داخلۀ افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که مولوی مخلص، رییس تنظیم کمیسیون نظامی طالبان در ساحه فراه‌رود ولسوالی بالابلوکر فراه کشته و ملا عوض، فرمانده قطعه سرخ طالبان زخمی شده است.

طالبان هنوز در مورد این خبرها واکنش نشان نداده اند.

XS
SM
MD
LG