لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت امریکا: رسیدن به صلح تصمیم دوجانب است؛ ما تحمیل نمی‌کنیم


شارژدافیر سفارت ایالات متحده در کابل با اشاره به سپری‌شدن حدود سه هفته از آغاز مذاکرات میان هیات مذاکره کنندۀ جمهوری افغانستان و گروه طالبان می‌گوید که رسیدن به صلح تصمیم دوجانب است.

راس ویلسن روز پنجشنبه اول اکتوبر (۱۰ میزان) به خبرنگاران گفت که دوجانب (حکومت افغانستان و طالبان) تصمیم گرفته اند که روند را به رهبری و مالکیت افغان‌ها و بدون میانجی به پیش ببرند.

او افزود که دیدگاه ایالات متحده و دیگر کشورها این است که افغانستان را حمایت کنند؛ امار رسیدن به صلح وابسته به تصمیم دوجانب است.

آقای ویلسن گفت: "ما و دیگران (دیگر کشورها) آماده ایم که کمک کنیم. ما علاقمندی به تحمیل راه حل و تحمیل خودمان بر روند نداریم؛ اما هر آنچه دو جانب در میز مذاکرات نیاز داشته باشند، کمک می‌کنیم".

این موضوع در حالی مطرح می‌گردد که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان روز سه شنبه سفرش را برای صلح افغانستان به دوحه و منطقه آغاز کرد.

از آغاز نشست افتتاحیه میان هیات‌های جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان حدود سه هفته سپری می‌شود؛ اما دو طرف تا اکنون نتوانسته اند که موارد اختلافی را حل کنند.

وزارت دولت در امور صلح افغانستان گفته است که گفتگوها برای رسیدن به یک توافق نظر و حل نکات اختلافی جریان دارد.

این گفتگوها امیدواری‌ها را در افغانستان بیشتر ساخته است. برخی کارشناسان به این نظر اند که اصول رفتاری جامع برای مذاکرات، زمینه را برای گفتگوهای رسمی آسان‌تر می‌کند.

XS
SM
MD
LG