لینک های دسترسی

Breaking News

انتقال پول از طریق وسترن یونین به افغانستان دوباره آغاز شد


شرکت وسترن یونین روز پنجشنبه دوم سپتمبر (۱۱ سنبله) اعلام کرد که خدمات انتقال پول خود را به افغانستان از سر می‌گیرد.

یک سخنگوی این شرکت گفت: "وسترن یونین خوشحال است که سر از تاریخ دوم سپتمبر خدمات انتقال پول خود را به افغانستان از سر می‌گیرد، تا مشتریان ما بتوانند بار دیگر پول ارسال کرده و از عزیزان خود حمایت کنند."

شرکت وسترن یونین پس از تصرف کابل توسط طالبان و بسته شدن تمام بانک‌ها در افغانستان، خدمات انتقال پول را به آن کشور متوقف کرده بود.

سخنگوی وسترن یونین گفت: "ما نیازهای فوری مشتریان و خانواده های آنان را درک می‌کنیم و متعهد به حمایت از آنان استیم."

این شرک می‌گوید که مشتریان شان می‌توانند از تاریخ سوم تا ۱۷ سپتمبر رایگان به افغانستان پول بفرستند و این شرکت هزینه انتقال پول را از آنان اخذ نمی‌کند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، حواله‌های افغان‌های مقیم خارج برای اقتصاد افغانستان بسیار مهم است و در سال گذشته تقریباً بالغ بر ۷۸۹ میلیون دالر می‌شد.

این در حالی است که ایالات متحده اعلام کرده است که میلیارد‌ها دالر پول بانک مرکزی افغانستان را که در بانک ذخایر فدرال شهر نیویارک نگهداری می‌شد، منجمد کرده است.

برعلاوه بانک جهانی هفتهٔ گذشته اعلام کرد که تادیات خود به افغانستان را متوقف می‌کند زیرا به گفتهٔ این بانک "عمیقا نگران وضعیت افغانستان و تأثیر آن بر برنامه‌های توسعه‌ای‌ این کشور، به ویژه برای زنان" است.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز انتقال ۴۵۰ میلیون دالر را که قرار بود در جریان همین هفته به حکومت افغانستان بسپارد، به تعلیق در آورد.

به همین ترتیب، آلمان نیز اعلام کرد که ۳۰۰ میلیون دالر کمک آن کشور که قرار بود به حکومت افغانستان سپرده شود، انتقال داده نخواهد شد.

XS
SM
MD
LG