لینک های دسترسی

Breaking News

حدود شش میلیون افغان با وضعیت اضطراری گرسنگی مواجه اند - گزارش


ارشیف
ارشیف

سازمان غذا و زراعت ملل متحد و برنامۀ جهانی غذا می‌گویند که با توجه به سطح بلند نیازمندی‌ها، متاثرشدن حاصلات زراعتی و افزایش بهای مواد خوراکی، پیش‌بینی می‌شود که تا ماه نومبر سال روان میلادی، نزدیک به شش میلیون افغان با وضعیت اضطراری گرسنگی مواجه شوند.

این دو نهاد امدادرسان بین‌المللی با نشر یک گزارش مشترک روز پنجشنبه ۲۹ سپتمبر (هفتم میزان) گفته اند که افغانستان دومین زمستانی را تجربه خواهد کرد که خانواده‌ها به دلیل افزایش گرسنگی هیچ آمادگی قبلی ندارند.

گزارش گفته است: "نگرانی‌ها در بالاترین سطح برای افغانستان باقی مانده است، با پیش‌بینی نزدیک به شش میلیون نفر در وضعیت اضطراری گرسنگی تا ماه نومبر ۲۰۲۲، همچنان پیش‌بینی می‌شود که خشکسالی مداوم در بسیاری از مناطق کشور برای سومین سال متوالی ادامه یابد - چیزی که تاکنون در ۲۰ سال گذشته اتفاق نیفتاده است."

علاوه بر این، در گزارش آمده است که با افزایش قیمت مواد غذایی، سوخت و محصولات زراعتی، مسدود شدن دارایی‌های افغانستان و سطح بسیار بالای مقروضیت خانواده‌ها، این کشور اثرات یک بحران عمیق اقتصادی را تجربه می‌کند.

هرچند گزارش گفته که تا اکنون در افغانستان هیچ جمعیتی با گرسنگی یا نرخ بسیار بالایی از مرگ و میر مواجه نیست، اما خطر ناامنی شدید غذایی و از دست دادن قابل توجه زندگی احتمالاً از ماه نومبر امسال به بعد افزایش یابد، زیرا زمستان سخت دیگری در راه است که معمولاً از ماه فبروری شروع می‌شود.

سازمان غذا و زراعت ملل متحد گفته است که علی‌رغم سطوح مستمر و بی‌سابقۀ کمک‌های بشردوستانه، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه وضعیت در مناطق دورافتاده و دشوارگذر افغانستان در زمستان پیشرو وخیم باشد، همچنان ادامه دارد.

در گزارش آمده است: "در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد افرادی که انتظار می‌رود تا ماه نومبر با ناامنی غذایی حاد مواجه شوند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ۴.۳ میلیون نفر دیگر اکنون با سطوح بحران ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، در حالی که بیش از ۲.۴ میلیون نفر بیشتر در وضعیت اضطراری گرسنگی برآورد شده است".

برنامۀ جهانی غذا سه روز قبل نیز با بیان اینکه میلیون‌ها خانواده در افغانستان برای کنار آمدن با زمستان سخت تقریباً هیچ راهی ندارند، گفته بود که برای کمک‌رسانی زمستانی به این خانواده‌ها به ۱.۱ میلیارد دالر نیاز است.

XS
SM
MD
LG