لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: امریکا ۱۰۰ هزار مهاجر اوکراینی را می‌پذیرد


قصر سفید اعلام کرده است که ایالات متحدۀ امریکا ۱۰۰ هزار اوکراینی و دیگر کسانی را می‌پذیرد که از تهاجم روسیه بر اوکراین فرار می‌کنند.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه ۲۴ مارچ (چهارم حوت) در وبسایت قصر سفید نشر شد، آمده است که این طرح بخشی از بستۀ مساعدت بشری یک میلیارد دالری امریکا برای کمک به کسانی است که از "جنگ روسیه در اوکراین" متاثر شده اند.

قصر سفید گفته است که در حالیکه اکثر اوکراینی‌ها می‌خواهند که در اروپا و در نزدیکی خانواده‌ها و کشورشان باقی بمانند، امریکا از طریق برنامۀ پذیرش مهاجرین ایالات متحده از مهاجرین و دیگر کسانی استقبال می‌کند که از راه‌های قانونی به امریکا می‌آیند.

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده همچنان در صدد گسترش و ایجاد برنامه‌های جدید است که به اوکراینی‌هایی که اعضای خانواده‌های شان در ایالات متحده مقیم اند، تمرکز دارد.

قصر سفید گفته است که حکومت ایالات متحده با اتحادیه اروپا هماهنگی می‌کند تا تلاش‌ها را برای کمک به مهاجرین و فراهم آوری کمک‌های بشری کمک و گسترش ببخشد.

بیانیۀ قصر سفید حاکی است که بستۀ جدید کمک بشری شامل وجوهی برای تضمین از امنیت غذایی، سرپناه، آب آشامیدنی پاک، تدارکات صحی و طبی و دیگر اشکال مساعدت‌ها برای کسانی است که از "تهاجم روسیه" متاثر شده اند.

در بیانیۀ قصر سفید آمده است که این بستۀ کمکی در برگیرندۀ ۳۲۰ میلیون دالر اضافی برای دموکراسی و حقوق بشر برای اوکراین و همسایگان این کشور می‌باشد.

بر اساس بیانیۀ قصر سفید، از ۲۴ فبروری تا حال، ایالات متحده بیش از ۱۲۳ میلیون دالر را برای کمک به کشورهای همسایۀ اوکراین، به ویژه پولند، هنگری، مالدوفا و جمهوری سلواک، فراهم کرده است که میزبان میلیون‌ها آواره و فراری جنگ اوکراین اند.

XS
SM
MD
LG