لینک های دسترسی

Breaking News

نوع جدید کروناویروس؛ چند کشور‌ اروپایی پرواز‌ها از افریقای جنوبی را منع کردند 


به دنبال وضع قیودات بر مسافرت از افریقای جنوبی به شماری از کشورهای اروپایی به دلیل شیوع نوع جهش‌یافتهٔ جدید کروناویروس، سازمان جهان صحت خواستار اقدامات مختاطانه در این خصوص شد.

این ادارهٔ‌ ملل متحد گفته است که برای درک پیامد‌های نوع B.1.1.529 کروناویروس به هفته‌ها مطالعه نیاز است.

سازمان‌ جهانی صحت، امروز ۲۶ نومبر (پنجم قوس) با گروه مشورتی این ادارهٔ ملل متحد که در بخش تخنیکی سیر تکامل ویروس فعالیت دارد در خصوص نوع جدید جهش‌یافته کروناویروس که به تازگی در افریقای جنوبی شناسایی شده است، ملاقات کرد.

این ادارهٔ ملل متحد گفت که کشورها باید اقداماتی را براساس خطرات روی دست بگیرند، اما برای وضع محدودیت بر مسافرت‌ها باید از روش‌های علمی کار بگیرند.

کرسشن لندمرییر، سخنگوی سازمان جهانی صحت در ژنیو گفت که تحلیل‌های ابتدایی نشان می‌دهد که نوع تازهٔ این ویروس، جهش‌های زیادی دارد و پژوهشگران برای درک آن مصروف کار اند.

آلمان،‌ ایتالیا،‌ بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی به مسافرت‌ها از افریقای جنوبی در حالی قیود وضع کرده اند که حکومت این کشور‌‌ در تلاش جلوگیری از گسترش نوع جدید این ویروس است.

سنگاپور و مالیزیا نیز گفته اند که بر مسافرت از هفت کشور افریقایی محدودیت وضع می‌کنند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز جمعه ۲۶ نومبر (پنجم قوس) شمار واقعات کووید۱۹ در جهان به بیش از ۲۶۰ میلیون رسیده و نزدیک به ۵.۲ میلیون نفر در اثر این بیماری در سرتاسر جهان جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG