لینک های دسترسی

Breaking News

فاوچی از امریکایی‌ها خواست دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ را دریافت کنند


مشاور ارشد صحی جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۱ نومبر (۳۰ عقرب) از میلیون‌ها شهروند امریکا که دو دوز واکسین کووید-۱۹ را دریافت کرده اند، خواست دوز تقویتی این واکسین را نیز دریافت کنند.

مرکز کنترول و وقایۀ امراض ایالات متحده گفته است که تا حال از جمله ۱۹۶ میلیون نفری که در سراسر امریکا به گونهٔ کامل واکسین شده اند، ۳۴.۵ میلیون تن آنان دوز تقویتی واکسین کووید-۱۹ را نیز دریافت کرده اند.

انتونی فاوچی،‌ رییس انستتیوت ملی امراض ساری ایالات متحده به تلویزیون ای‌بی‌سی گفت که موثریت دوز نخست و دوم واکسین کووید-۱۹ به مرور زمان کاهش میابد، بنا بر این، تزریق دوز تقویتی یک نیاز است.

انتونی فاوچی، رییس انستتیوت ملی امراض ساری ایالات متحده، گفته است که دریافت دوز تقویتی واکسین کووید-۱۹ یک نیاز است
انتونی فاوچی، رییس انستتیوت ملی امراض ساری ایالات متحده، گفته است که دریافت دوز تقویتی واکسین کووید-۱۹ یک نیاز است

در همین حال، قصر سفید در یک تویت روز یکشنبه نوشت که ادارات صحی ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که همه بزرگسالان، شش ماه پس از دریافت دو دوز نخست، دوز تقویتی واکسین کووید-۱۹ را نیز دریافت کنند.

به گفتهٔ آقای فاوچی، دوز تقویتی واکسین کووید-۱۹ تاثیر بیشتر در بدن انسان در برابر بیماری کووید-۱۹ دارد، اما تا حال مشخص نشده است که آیا افراد در هر شش ماه و یا یک سال، دوز تقویتی را مکررا دریافت کنند یا خیر؟‌

این مقام ارشد صحی ایالات متحده در مصاحبهٔ جداگانه با تلویزیون سی‌ان‌ان گفته است که باید از یافته‌ها و آمار علمی در این ارتباط پیگیری کرد که آیا تزریق دوز‌های تقویتی در آینده نیز نیاز خواهد بود یا خیر‌؟‌

در پی افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در جهان، به ویژه پس از شیوع نوع به شدت ساری دلتای این ویروس، یک هیات مشورتی مرکز کنترول و وقایۀ امراض ایالات متحده، روز جمعه با اتفاق آرا به تزریق دوز تقویتی واکسین کووید-۱۹ برای افراد بالای ۱۸ سال رای داد.

دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ به سیستم ایمنی بدن یادآوری می‌کند که چطور با کروناویروس مقابله کند.

در حال حاضر، روزانه بیش از ۹۰ هزار نفر در سراسر ایالات متحده به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند. به گفتهٔ آقای فاوچی، افزایش واقعات این بیماری غیر منتظره نیست، زیرا هوا در حال سرد شدن است.

با آنهم این مقام ارشد صحی ایالات متحده گفته است که خانواده‌ها و دوستان که به گونهٔ کامل واکسین شده اند، می توانند در مراسم شکرگزاری یا Thanksgiving که قرار است روز پنجشنبه ۲۵ نومبر برگزار شود، بدون پوشیدن ماسک گردهم جمع شوند.

بیماری کووید-۱۹ نخست در آخر دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ولایت هوبی چین شیوع کرد سپس به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس تازه‌ترین آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا حال نزدیک به ۲۵۷ میلیون ۵۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری کشنده مبتلا شده اند که از آن میان مرگ بیش از پنج میلیون ۱۵۰ هزار ۵۲۰ نفر هزار نفر در سراسر جهان تایید شده است.

ایالات متحده با ثبت نزدیک به ۴۷ میلیون ۷۳۱ هزار واقعه‌ای مثبت بیماری کووید-۱۹ و مرگ ۷۷۱ هزار ۱۱۸ نفر در صدر کشور‌های قرار گرفته که بیشترین تلفات ناشی از این بیماری کشنده را متحمل شده است.

XS
SM
MD
LG