لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: گونۀ هندی کروناویروس مایۀ نگرانی جهانی است


سازمان جهانی صحت گفته است که گونۀ جدید کروناویروس که در هند شایع شده است، برای تمام جهان مایۀ نگرانی است.

ماریا وان کرکهوف، مسوول فنی مبارزه با کووید۱۹ در سازمان جهانی صحت روز دوشنبه دهم می (۲۰ ثور) گفت که نوع هندی کروناویروس دارای میزان بلند سرایت نیز می‌باشد.

این چهارمین نوع کروناویروس است که سازمان جهانی صحت آن را مایه نگرانی جهانی رده بندی کرده است. گونه‌های دیگر کروناویروس که اشکال جهش یافتۀ این ویروس اند در بریتانیا، افریقای جنوبی و برازیل دیده شده است.

این در حالیست که با افزایش شدید و بی‌پیشینۀ واقعات جدید ابتلا به کووید۱۹ در هند، فشار ها بر نرندرا مودی، صدر اعظم آن کشور افزایش یافته تا دستور اعمال محدودیت های سراسری را در دومین کشور پر جمعیت جهان صادر کند.

سازمان جهانی صحت گفته است که نوع هندی کروناویروس برای بار نخست در دسمبر سال گذشته شایع شد. این نهاد جهانی گفته است که نوع هندی کروناویروس به سایر کشورهای جهان سرایت کرده است.

در پی شیوع این شکل جهش یافتۀ کروناویروس در هند، شمار زیاد کشورهای جهان محدودیت‌های شدید سیر و سفر به هند را وضع کرده اند.

سازمان جهانی صحت در حال تحقیق است که آیا نوع هندی کروناویروس که به شدت ساری است، افرادی را که از قبل واکسین کووید۱۹ را در یافت کرده اند، نیز مبتلا می‌سازد یا خیر.

XS
SM
MD
LG