لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت از 'وضعیت بسیار جدی' در اروپا هشدار داد


سازمان جهانی صحت هشدار داده است که واقعات کروناویروس در اروپا به شکل تکاندهنده در حال افزایش است و به گفتۀ این نهاد وضعیت در سرتاسر اروپا "بسیار جدی" است.

با افزایش واقعات جدید کروناویروس در اروپا، شماری از کشورهای اروپایی، به ویژه بریتانیا، از بیم موج دوم بیماری، تدابیر سختگیرانه بهداشتی را نافذ کرده اند.

هنس کلوگی، مسوول سازمان جهانی صحت در اورپا روز پنجشنبه ۱۷ سپتمبر (۲۷ سنبله) در یک کنفرانس خبری گفت که افزایش واقعات هشدار خطری است که در حال وقوع است.

او گفت: "هم اکنون واقعات هفته‌وار بیشتر از آنچه است که در اوج همه‌گیری در ماه مارچ در اروپا گزارش می‌شد. هفتۀ گذشته شمار واقعات در اروپا بیشتر از ۳۰۰ هزار بود."

آقای کلوگی گفت که بیشتر از نصف کشورهای اروپایی از افزایش بیش از ۱۰ در صد واقعات جدید کروناویروس در دو هفتۀ گذشته خبر داده اند. او با اشاره به افزایش واقعات گفت: "این وضعیت نمایانگر میزان تکاندهندۀ شیوع بیماری در سرتاسر منطقه است."

این مقام سازمان جهانی صحت گفت که تا کنون ۴.۹ میلیون نفر دراروپا به این بیماری مبتلا شده و ۲۲۶ هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. اما به گفتۀ وی صدمۀ همه‌گیری به این خلاصه نشده و تاثیر آن بر صحت روانی، اقتصاد، معیشت و جامعه فراموش ناشدنی است.

کروناویروس که در دسمبر سال ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان مرکز ولایت هوبی چین شایع و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد، تا کنون ۳۰ میلیون نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۹۴۲ هزار نفر دیگر را در سرتاسر جهان گرفته است.

ایالات متحدۀ امریکا، هند و برازیل به ترتیب سه کشور به شدت متضرر از همه‌گیری کروناویروس بوده و این سه کشور به تنهایی بیشتر از نصف واقعات جهانی کووید۱۹ را داشته اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، ایالات متحده با بیش از شش میلیون و ۶۵۰ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۱۹۷ هزار مرگ ناشی از کووید۱۹ در ردۀ نخست کشورهایی قرار دارد که سنگین‌ترین بهای انسانی را به این همه‌گیری داده است.

XS
SM
MD
LG