لینک های دسترسی

Breaking News

واقعات کروناویروس در جهان به ۳۰ میلیون رسید


کم و بیش نه ماه پس از شیوع نخستین واقعۀ کروناویروس در جهان، شمار واقعات این بیماری به ۳۰ میلیون رسید.

ایالات متحدۀ امریکا، هند و برازیل به ترتیب سه کشور به شدت متضرر از همه‌گیری کروناویروس بوده و این سه کشور به تنهایی بیشتر از نصف واقعات جهانی کووید۱۹ را داشته اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در جهان تا چاشت پنجشنبه ۱۷ سپتمبر (۲۷ سنبله) به بیش از ۹۴۲ هزار نفر رسیده است.

ایالات متحده با بیش از شش میلیون و ۶۴۴ مورد ابتلا و افزون بر ۱۹۷ هزار مرگ ناشی از کووید۱۹ در ردۀ نخست کشورهایی قرار دارد که سنگین‌ترین بهای انسانی را به این همه‌گیری داده است.

از رهگذر موارد ابتلا به کووید۱۹ هند با بیش از پنج میلیون و ۱۱۸ واقعه در ردۀ دوم قرار دارد. مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در هند تا روز پنجشنبه به ۸۳۲۰۰ رسیده بود.

اما برازیل با آنکه تا کنون از حدود چهار میلیون و ۴۲۰ هزار مورد ابتلا گزارش داده است، شمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در آن کشور به بیش از ۱۳۴۱۰۰ نفر رسیده است.

در حالیکه همه‌گیری کروناویروس هر روز هزاران نفر را در سرتاسر جهان مبتلا کرده و جان هزاران نفر دیگر را می‌گیرد، تا هنوز واکسین مصوون و موثر برای این ویروس تهیه و تولید نشده است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در چند هفتۀ اخیر بار بار گفته است که تا انتخابات سوم نومبر در امریکا که آقای ترمپ در آن نامزد است، واکسین کروناویروس در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

با اینحال، رابرت ردفیلد، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که بهترین و تضمین شده ترین روش برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس پوشیدن ماسک است، زیرا به گفتۀ وی شماری از مردم پس از گرفتن واکسین، معافیت لازم برای مقابله با کروناویروس را تولید نمی‌کنند.

آقای ردفیلد در جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ تخصیص مجلس سنای امریکا گفت: "اگر از من بپرسید که چه زمانی واکسین در دسترس عموم مردم امریکا قرار گرفته و همه خواهیم توانست از مزایای آن در زندگی عادی خود سود ببریم، فکر کنم در ربع سوم یا اواخر ربع دوم سال ۲۰۲۱ چنین چیزی واقع خواهد شد."

رییس جمهور ترمپ پس از استماعیۀ آقای ردفیلد به خبرنگاران گفت که معلومات وی "نادرست" بوده و نیز به گفتۀ آقای ترمپ این مقام صحی امریکا هنگام ارایۀ معلومات به اعضای مجلس سنا "مغشوش" بوده است.

اندکی بعد، مرکز وقایه و کنترول امراض امریکا بیانیه‌ای را به نقل از آقای ردفیلد نشر کرد و در آن بر اهمیت واکسین کووید۱۹ تاکید کرد.

در بیانیه آمده است: "واکسین کووید۱۹ بهترین چیز برای برگرداندن امریکایی ها به زندگی عادی روزمرۀ شان است. در حال حاضر بهترین روش محافظتی در برابر این ویروس پوشیدن ماسک، شستن مرتب دستان، رعایت فاصله اجتماعی و احتیاط در اجتماعات است."

XS
SM
MD
LG