لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی متخصصین از افزایش انفلونزا، همزمان با همه‌گیری کروناویروس


با فرا رسیدن خزان و سرد شدن هوا، موسوم بیماری انفلوانزا نیز در نیم کره شمالی آغاز می‌شود و میلیون‎ها بیمار و صدها هزار بستری را به سیستم مراقبت های صحی امریکا که از قبل توسط بیماری کووید۱۹ متاثر شده، اضافه می کند و منجر به مرگ ده‌ها هزار نفر دیگر می‌شود.

متخصصین صحی از مردم می‌خواهند تا واکسین انفلوانزا را بگیرند تا از مصاب شدن به این بیماری جلوگیری کنند و باری از دوش شفاخانه ها برداشته شود.

جینی مراتزو، مدیر بخش بیماری‌های عفونی پوهنتون الاباما به خبرنگاران گفت: "ما واقعاً می‌خواهیم روی احتمال این فاجعه تاکید کنیم. "

براساس تخمین مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده سالانه حدود ۶۱ هزار نفر در اثر ابتلا به انفلوانزا در امریکا جان هایشان‌را از دست می‌دهند و حدود ۸۱۰ هزار نفر دیگر بستری می‌شوند.

این در حالی است که بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر را در امریکا گرفته است.

طبق گزارش مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده به طور اوسط هر روز حدود ۸۰۰ نفر در اثر ابتلا به کروناویروس در امریکا جان هایشانرا از دست می‌دهند.

متخصصین پیش‌بینی می‌کنند که با سرد شدن هوا ابتلا به این بیماری ها افزایش یابد.

شیوع بسیاری از بیماری های تنفسی، از جمله سرماخوردگی و انفلوانزا در خزان و زمستان افزایش می‌یابد. دلایل آن کاملاً مشخص نیست اما این ویروس‌ها ممکن در هوای سرد و خشک نسبت به هوای گرم و مرطوب به راحتی پخش شوند.

اما مشخص نیست که میزان تأثیر هوا بر شیوع ویروس کووید ۱۹ چه گونه است. این سوالی است که دانشمندان مصرانه در تلاش یافتن پاسخ به آن اند.

اما از آنجاییکه کروناویروس با دیگر ویروس‌های عامل سرماخوردگی و امراض تنفسی شباهت و ارتباط نزدیک دارد، ممکن در فصل سرما، شیوع کووید‌۱۹ نیز افزایش یابد.

در حالی که هنوز واکسین مصوون و موثر برای کروناویروس تولید نشده است، مقامات صحی از همه می خواهند که واکسین انفلوانزا را تطبیق کنند.

XS
SM
MD
LG