لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در سه رقابت جام جهانی کرکت شکست خورد - چرا؟


رقابت کرکت میان تیم های افغانستان و آسترالیا
رقابت کرکت میان تیم های افغانستان و آسترالیا

کمیته گزینش تیم ملی کرکت افغانستان می‌گوید که فشارهای روانی جام جهانی، تجربه و توانایی سایر تیم ها، کارکرد بد بتسمن های افغان و عدم موجودیت دو یا سه بازیکن ماهر دیگر در تیم، باعث سه شکست پی در پی تیم ملی افغانستان در جام جهانی شده است.

دولت احمدزی، رییس این کمیته امروز ۱۱ ماه می (۲۱ جوزا) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تیم ملی کرکت افغانستان به وقت بیشتر نیاز دارد تا توقع دوستداران اش را با شکست دادن تیم های بزرگ در جام های جهانی بر آورده سازد.

آقای احمدزی گفت: "صرف نظر از اینکه چه کسی کپتان تیم باشد، بازی کنان به همین روال بازی خواهند کرد. ما با تیم های دیگر بسیار تفاوت داریم."

او افزود که در تیم افغانستان بازیکنی موجود نیست که سرعت پرتاب توپ اش ۱۴۵ کیلومتر در ساعت و اوسط بیتنگ اش به ۴۵ برسد.

آقای احمدزی از سه بازیکن رده نخست تیم ملی انتقاد کرده گفت که آنان نتوانسته اند خوب بدرخشند در حالی که سایر تیم ها در این بخش خیلی قدرتمند اند.

او همچنان به عدم موجودیت یک بالر خوب که توان پرتاب توپ با سرعت بیشتر را داشته باشد اشاره کرد.

فقدان وحدت

رییس کمیته گزینش بازیکنان تیم ملی ادعاهای عدم همکاری و موجودیت مخالفت میان بازیکنان تیم ملی را رد کرد.

دولت احمدزی گفت: "ما آمادگی خوب برای جام جهانی نگرفتیم. ما در بازی های گذشته فقط یک فست بالر داشتیم و بیشتر راشد خان را زیر فشار قرار دادیم. در حالی که میدان های (انگلند و ویلز) برای بالنگ او مساعد نیست."

آقای احمدزی در اشاره به توقعات مردم از تیم افغانستان گفت: "بازی ما در همین سطح است اما این را بهانه قرار نمی‌دهیم. با در نظر داشت استعدادی که تیم ما دارد، امیدواری برای پیروزی در بازی های آینده موجود است."

واکنش دوستداران تیم ملی کرکت افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:59 0:00

اصلاحات

دولت احمدزی با انتقاد بر برخی از اعضای تیم ملی گفت که شماری از این ورزشکاران "۱۸ سال است که در تیم ملی بازی می‌کنند و زمان آن فرا رسیده تا کنار بروند و فرصت را به بازی کنان جوان مساعد سازند."

او گفت: "باید در تیم ملی فرهنگ معماری به میان آید و این فرهنگ تا زمانی به میان نخواهد آمد که بازیکنان سالخورده بازی کنند و به بازیکنان جوان فرصت داده نشود."

او با حمایت از تصامیم اخیر در تیم ملی افغانستان که حذف کردن شهزاد محمدی نیز بخشی از آن است گفت: "نتیجۀ تصامیم امروزی را در سال های آینده خواهید دید."

XS
SM
MD
LG