لینک های دسترسی

Breaking News

چرا انتخابات مجلس سنا در جورجیا مهم و سرنوشت ساز است؟


روند رای گیری زود هنگام برای انتخابات دور دوم دو کرسی ایالت جورجیا در مجلس سنای کانگرس ایالات متحدۀ امریکا روز دوشنبه ۱۴ دسمبر (۲۴ قوس) آغاز شد.

هیچ یک از نامزدان دو حزب رقیب جمهوریخواه و دموکرات در دور نخست انتخابات مجلس سنا در جورجیا که در سوم نومبر برگزار شده بود، نتواستند اکثریت لازم را برای پیروزی به دست آورند.

انتخابات سنا در ایالت جورجیا برای هر دو حزب، به ویژه حزب دموکرات جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده از اهمیت خاصی برخوردار است.

از جمع ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده در حال حاضر حزب جمهوریخواه ۵۰ و حزب دموکرات ۴۸ کرسی را در اختیار دارند.

جو بایدن برای عملی ساختن و پیشبرد سیاست‌هایش نیاز دارد که هم حزبی‌های دموکراتش در مجلس سنا اکثریت داشته باشند.

تنها در صورتیکه دموکرات‌ها هر دو کرسی جورجیا در سنا را برنده شوند و کرسی‌ها میان دو حزب رقیب ۵۰-۵۰ تقسیم شود، آقای بایدن خواهد توانست از سد چالش رقیبان جمهوریخواه خود در مجلس سنا بگذرد؛ زیرا بر اساس قانون، معاون رییس جمهور در رای‌گیری مجلس سنا حق یک رای را دارد.

در انتخابات دور دوم مجلس سنا در جورجیا، دیوید پردو و کیلی لوفر، اعضای حزب جمهوریخواه در برابر جان اوسف و رافایل وارنک، اعضای حزب دموکرات، رقابت می‌کنند.

در انتخابات سوم نومبر، جورجیا یکی از ایالت‌هایی بود که شاهد میزان بلند مشارکت مردم در رای‌دهی قبل از وقت بود. بیش از نصف پنج میلیون رای جورجیا در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، پیش از روز برگزاری انتخابات به صندوق‌ها ریخته شده بود.

رای‌دهندگان در ایالت جورجیا تا تاریخ ۳۱ نومبر فرصت دارند تا قبل از وقت رای‌ بدهند. دور دوم انتخابات سنا در جورجیا به تاریخ پنجم جنوری برگزار می‌شود.

نامزدان جمهوریخواه ریاست جمهوری امریکا برای چندین دهه برندۀ انتخابات در جورجیا بودند، اما اینبار جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات سوم نومبر با اندکی پیشتازی از دونالد ترمپ، برندۀ این ایالت شد.

XS
SM
MD
LG