لینک های دسترسی

Breaking News

زن افریقایی در تلاش نجات گاوش، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت


یک زن ۲۰ ساله افریقایی که به دلیل خشونت‌های روز افزون افراطگرایان در بورکینافاسو از قریه‌اش فرار کرده بود، به امید اینکه گاوهایش را با خود ببرد، به قریه برگشت.

اما به گزارش خبرگزاری اسوشتیدپرس، زمانی که این زن جوان وارد قریه می‌شود یکی از تندروان با چاقو بر وی تاخته و سپس بروی تجازو جنسی می‌کند.

این زن که اسوشیتدپرس نامی از وی نبرده است، به این خبرگزاری گفته است که از ترس اینکه تندروان شوهرش را نکشند، نخواست او را به قریه بفرستد و خودش اقدام به این کار کرده است.

این زن که خود را قربانی تجاوز جنسی می‌خواند به اسوشیتدپرس گفته است: "فریاد کشیدم، اما نتوانستم بر او چیره شوم و از مجبوری گریه کردم."

خشونت‌های روزافزون گروه‌های القاعده و داعش در این کشور افریقای غربی سبب افزایش تجاوز جنسی بر زنان، به ویژه زنانی شده است که در کمپ‌ها بیجا شدگان زندگی می‌کنند. حدود ۸۵ در صد بیجا شدگان در بورکینافاسو در زیر خیمه‌ها زندگی می‌کنند.

اکثریت افرادی که قربانی تندروان می‌شوند، کسانی اند که در اثر جنگ از مناطق اصلی شان بیجا شده اند و گاهگاهی برای برداشتن اموال شان، به خانه و روستای شان برمی‌گردند.

سال گذشته، خشونت‌های تندروان بورکینافاسو جان بیش از ۲۰۰۰ نفر را گرفت و بیش از یک میلیون نفر دیگر را مجبور به ترک منازل‌شان کرد.

بر اساس گزارش‌ گروه‌های بشری و ملل متحد، در ساحات شمالی پایتخت این کشور، موارد خشونت جنسی در سه ماه گذشته در مقایسه با سال قبل از دو مورد به ده مورد افزایش یافته است.

زنان در شهر کایا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته اند که حتا زمانی که برای جمع آوری هیزم می‌روند نیز هراس دارند که مورد حمله قرار خواهند گرفت.

فاطماتا ساوادوگو به اسوشیتدپرس گفته است که تندروان زنان را نمی‌کشند،‌ بلکه بر آنان تجاوز جنسی می‌کنند که برای آنان کمتر از مرگ نیست. او گفت که زنانی را می‌شناسد که هنگام کار در مزرعه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

زنان اکثراً چنین می‌پندارند که جهادی‌ها دست به تجاوز جنسی می‌زنند، زیرا به گفتۀ آنان متجاوزین چهره‌های خویش را پوشانیده و مسلح می‌باشند.

گروه‌های بشری می‌گویند که تنها جهادی‌ها نیستند که علیه زنان دست به خشونت می‌زنند بلکه در این اواخر خشونت‌های خانوادگی و سواستفاده جوامع میزبان از زنان نیز بالا گرفته است.

جینیفر اورتن، رییس منطقوی خدمات خیریه غرب افریقا می‌‌گوید که زنان به فرصت‌های اقتصادی، مواد غذایی کافی، سرپناه و خدمات صحی دسترسی ندارند.

در اوایل ماه جاری، یک زن دیگر در کایا گفت که برای این که نامش درج فهرست افرادی شود که کمک‌های غذایی دریافت می‌کنند، دوبار با نمایندهٔ‌ ناحیۀ شان هم‌بستر شده است، اما هیچ چیزی به دست نیاورد.

بر اساس معلومات ادارات بشری، در حدود ۶۶۰ هزار نفر در بورکینا فاسو در مقابل خشونت‌های جنسی به حفاظت نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG