لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتبال در قطر با شکست تیم میزبان آغاز شد


مراسم افتتاح جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در شهر دوحه پایتخت قطر
مراسم افتتاح جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در شهر دوحه پایتخت قطر

تیم ملی فوتبال قطر نخستین حضور خود را در رقابت های جهام جهانی فوتبال، با شکست آغاز کرد.

در سلسلۀ رقابت های جام جهانی فوتبال که یکشنبه ۲۰ نومبر (۲۹ عقرب) در قطر برگزار شد، در گروه الف، تیم ایکوادور توانست با نتیجۀ دو مقابل صفر، تیم میزبان را شکست دهد و سه امتیاز ضروری این جام را از آن خود کند.

به باور مبصرین، تیم فوتبال قطر به عنوان میزبان این رقابت‌ها، بازی شایسته و خوبی از خود به نمایش نگذاشت و به نظر می‌رسد از آمادگی خوبی برخوردار نبود.

هر دو گول ایکوادور در نیمۀ نخست بازی توسط ایننر والینسیا، کپتان و بازیکن کارکشته این تیم وارد دروازۀ قطر شد. گول اول در دقیقۀ ۱۶ بازی با یک ضربۀ پنالتی وارد دروازه شد و گول دوم با یک ضربۀ سر در دقیقۀ ۳۱ بازی، دروازۀ قطر را باز کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در مراسم افتتاحیۀ جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، خواست تا این جام، به مثابۀ یک گردهمایی برای "ارتباطات متمدن" مبدل شود.

مراسم افتتاحیه در استدیوم آل بیت، یکی از هفت استدیوم برگزار شد که به طور ویژه برای جام جهانی با هزینه ۶.۵ میلیارد دالر اعمار شده است.

قطر در یک دهۀ اخیر به ویژه قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال به خاطر سورفتار و نقض حقوق کارگران مهاجر در این کشور با انتقادات فراوان نهادهای مدافع حقوق بشری مواجه بوده است.

امیر قطر در سخنرانی خود بدون ذکر و اشارۀ به این انتقادات خطاب به حدود ۶۰ هزار تماشاچی حاضر در استدیوم ورزشی البیت گفت "افراد از نژادها، ملیت ها، عقاید و گرایش‌های مختلف، اینجا در قطر و اطراف تمام قاره ها جمع می‌شوند تا لحظات هیجان انگیزی را شاهد باشند."

آل ثانی افزود: "ما یکجا با تمام دنیا جشنوارۀ بزرگ فوتبال را در این فضای باز ارتباطات انسانی و متمدن دنبال کرده و به نظاره خواهیم نشست."

در گروه الف برعلاوۀ قطر و ایکوادور، تیم‌های هالند وسنیگال حضور دارند.

در ادامۀ رقابت‌ها، روز دوشنبه ۲۱ نومبر، تیم‌های هالند – سنیگال و از گروه ب تیم های فوتبال ایران – انگلستان و ایالات متحده – ویلز به مصاف هم می‌روند.

XS
SM
MD
LG