لینک های دسترسی

Breaking News

هنوز هم ۳۰ میلیون برده در جهان موجود است


عکس: وزارت خارجۀ ایالات متحده
عکس: وزارت خارجۀ ایالات متحده
فهرست جهانی بردگی که به روز پنجشنبه نشر شد مشعر است که در حدود ۳۰میلیون انسان در سراسر جهان که بیشتر شان را مردان، زنان و کودکان تشکیل میدهد، در بردگی بسر میبرند.

این فهرست که توسط نهاد خیریۀ "Walk Free" تهیه شده ۱۶۲کشور را درجه بندی کرده است که در آن بردگی، خطرات برده شدن و قدرت حکومات آن برای مبارزه با فعالیت های غیر قانونی، فهرست شده است.

بر اساس یافته های این نهاد در مجموع ۲۹.۸ میلیون نفر در بردگی بسر میبرد که ۷۶در صد آن فقط در ۱۰کشور حضور دارد که شامل، هند، چین، پاکستان، نایجریا، ایتوپیا، روسیه، تایلند، برما، بنگله دیش و جمهوری دموکراتیک کانگو میشود.

بردگی عصر جدید، قاچاق انسانی، کار جبری، اردواج جبری، بردگی در مقابل قرض و فروش و سوی استفاده از کودکان، تعریف شده است.

کیوین بیلز پژوهشگر و استاد مطالعات بردگی معاصر در یکی از پوهنتون های انگلند میگوید امیدوار است که این فهرست که اولین گزارش سالانه برای نظارت بر بردگی در جهان است، آگاهی عامه را افزایش داده و حکومات را مجبور سازد تا اقدامات بیشتر را برای جلوگیری از آن روی دست گیرد.

برخی به این نظر اند که فقر فکتور کلیدی بردگی است، اما آقای بیلز این نظریه را رد کرده میگوید که فساد، عامل اصلی بردگی است. او ضمناً خواستار توقف گروهای سازمان یافته جنایتکار شد.

بردگی فقط در کشور فقیر و روبه انکشاف خلاصه نمیشود.

آقای بیلز افزود که تخمیناً ۴۴۰۰ نفر در بریتانیا در بردگی بسر میبرد و بیشتر قربانیان از افریقا، آسیا و اروپای شرقی اند.
آنها به فحشا، بردگی داخلی و یا کار در مقابل مزد اندک در بخش زراعت، ساختمانی، رستوران ها و آرایشگاه ها مجبور ساخته شده اند.

آقای بیلز افزود که امیدوارست این فهرست یک زنگ هشدار برای کشور های ثروتمند نیز باشد.

گزارش: بنیاد Walk Free
برگرادن: محمد هاشم حبیب زاده
XS
SM
MD
LG