لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات جهانی کروناویروس از سه میلیون نفر بیشتر شد


در حالی که موارد ابتلا به کروناویروس در کشورهایی چون برازیل، هند و فرانسه در حال افزایش است، آمار تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس در سراسر جهان از سه میلیون نفر بیشتر شده است.

این آمار از سوی پوهنتون جان هاپکینز جمع‌آوری شده و شاید بسیار کمتر از تعداد واقعی تلفات ناشی از کروناویروس باشد، چون احتمالاً در برخی کشورها، کل آمار تلفات با دقت گزارش نشده باشد.

تلفات جهانی کروناویروس فقط کمتر از چهار ماه پیش حدود دو میلیون نفر گزارش شده بود و زمانی بود که اروپا و امریکا به تازگی تطبیق واکسین این ویروس را آغاز کرده بودند.

حالا برنامهٔ تطبیق واکسین کروناویروس در بیش از ۱۹۰ کشور جریان دارد، اما این ویروس کماکان در حال گسترش بوده است.

تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس نیز در حال افزایش بوده و به صورت اوسط حدود ۱۲هزار نفر در روز است.

با آنکه برخی کشورها از جمله امریکا و بریتانیا توانسته اند بخشی از کشور را به زندگی نسبتا عادی بازگردانند، اما بسیاری از کشورهای فقیر، به شمول برخی از کشورهای ثروتمند در مهار کروناویروس و تطبیق سراسری واکسین هنوز با دشواری روبرو اند.

از این جمله، وضعیت به ویژه در کشورهایی چون برازیل و هند رو به وخامت گذاشته و بیمارستان‌ها با کمبود وسایل و تجهیزات برای نگهداری از افراد مبتلا به کروناویروس مواجه اند.

در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دوز واکسین کرونا در سراسر جهان در اختیار کشورها قرار گرفته که از این جمع، حدود ۸۷ درصد آن در کشورهای ثروتمند توزیع شده است.

در حالی که در کشورهای ثروتمند، از هر چهار نفر یک نفر واکسین کروناویروس را دریافت کرده اند، این آمار در کشورهای فقیر یک نفر در هر ۵۰۰ نفر است.

XS
SM
MD
LG