لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: روسیه 'پالیسی آشکار نسل کشی' را در پیش گرفته است


رییس جمهور اوکراین امروز ۲۶ می (پنجم جوزا) روسیه را به پیشبرد "پالیسی آشکار نسل کشی" در منطقه دونباس متهم کرد.

رییس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی تلویزیونی‌اش گفت که اخراج اوکراینی‌ها و کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان، "پالیسی آشکار نسل‌کشی است که توسط روسیه به پیش برده می‌شود".

پس از تشدید حملات نیروهای روسیی، ولادیمیر زیلینسکی افزود که تهاجم روسیه در دونباس سبب خواهد شد که این منطقه عاری از سکنه شود. او همچنان اتهام وارد که مسکو می‌خواهد شهر‌های اوکراین را با خاک یکسان کند.

این در حالی است که ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در اواخر ماه فبروری نیروهایش را به اوکراین فرستاده گفت که هدف از تهاجم نظامی این کشور جلوگیری از نسل کشی روسی زبانان در شرق اوکراین است.

در ماه اپریل، پارلمان اوکراین از قطعنامهٔ حمایت کرد که اقدامات روسیه در این کشور را نسل‌کشی خواند.

جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده نیز جنگ روسیه در اوکراین را "نسل کشی" خوانده و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را متهم کرده است که تلاش می‌کند اوکراینی‌ها را نابود کند.

این در حالی است که مقامات اوکراینی گفته اند که روسیه امروز جنگ در لوگانسک را تشدید بخشیده و تلاش نهایی را برای تصرف این منطقهٔ صنعتی به خرج داده است.

از جانب دیگر، دیمترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین گفته است کیف از غرب به ستوه آمده و اتهام وارد کرد که متحدین غربی در بخش تحویلدهی تسلیحات پا به عقب می‌کشند. او به همتای آلمانی‌اش گفت که اوکراین "در اسرع وقت به تسلیحات ثقیل" نیاز دارد.

آقای کولیبا پس از صحبت با انالینا بیربوک، وزیر خارجهٔ آلمان، در صفحهٔ تویتراش نوشت که نیروهای این کشور به تسلیحات ثقیل، به ویژه دستگاه پرتاب راکت نیاز فوری دارد.

ملل متحد تخمین کرده است که از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین تا اکنون در حدود ۴۰۰۰ غیرنظامی در این کشور کشته شده اند، بیش از شش میلیون اوکراینی کشور شان را ترک کرده و بیش از ۷.۷ میلیون نفر دیگر در داخل آن کشور بی جا شده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG