لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: روسیه قصد دارد 'همه چیز' را در دونباس ویران کند


یکی از مناطق دونباس اوکراین که هدف حملات روسیه قرار گرفته است
یکی از مناطق دونباس اوکراین که هدف حملات روسیه قرار گرفته است

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز سه شنبه ۲۴ می (سوم جوزا) گفت که قوای روسی به سمت شرق اوکراین پیشروی داشته و نیروهای روسی قصد دارند " همه چیز" را ویران کنند.

مقام‌های روسی گفته اند که جنگ در اوکراین تا زمانی ادامه خواهد داد که به گفتۀ آنام مسکو به اهداف خود نایل شوند.

سه ماه از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین سپری شده این جنگ روز چهار شنبه وارد چهارمین ماه خود شد. زیلینسکی به خاطر هزاران زن و مرد اوکراینی که در جریان سه ماه گذشته کشته شدند، سوگواری کرد.

اما رییس جمهور اوکراین در عین حال از شرکای بین المللی خود خواست تا سلاح های سنگین تر به کشورش فراهم کنند و افزود که فراهم آوری تسلیحات برای کیف "بهترین سرمایه گذاری برای ثبات در جهان" است.

در همین حال، سرگی گایدای، والی منطقه شرقی لوهانسک اوکراین، گفته است که نیروهای روسی شهر صنعتی سيفيرودونيتسك را مورد حملات هوایی، راکتی و توپخانه قرار داده اند و تلاش می‌کنند با تصرف این ساحه در آینده در قلمرو اوکراین بیشتر پیشروی کنند.

گایدای در یک پیام ویدیویی در انستاگرام گفته است که "وضعیت بسیار دشوار است و متاسفانه اوضاع روز به روز و حتا ساعت به ساعت بدتر می شود. اردوی روسیه تصمیم گرفته است تا [منطقهٔ] سيفيرودونيتسك را کاملاَ از بین ببرد و ...از کرهٔ زمین، محو کند."

سرگی شایگو، وزیر دفاع روسیه، به وضاحت گفته است که کشورش آمادهٔ جنگ دراز مدت در اوکراین است. او به همتایانش در سازمان پیمان امنیتی جمعی گفت که "ما به عملیات نظامی ویژه تا زمانی ادامه خواهیم داد که تمامی اهداف برآورده شود."

این در حالی است که جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شد، جنگی که تا اکنون بیش از هشت میلیون نفر را بیجا کرده و بیش از شش میلیون دیگر را مجبور به مهاجرت فرامرزی کرده است.

رییس جمهور اوکراین در سخنرانی ناوقت سه شنبه اش نیز گفت که وضعیت در منطقهٔ دونباس "بی نهایت دشوار" است و گفت که قوای روسیه حملات گسترده را از چندین جهت بر ساحۀ سيفيرودونيتسك و چندین شهر دیگر آن کشور انجام می دهد.

XS
SM
MD
LG