لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: تانک‌های امریکایی در اوکراین خواهد سوخت 


ریاست جمهوری روسیه امروز ۲۵ جنوری (پنجم دلو) گفت که تانک‌های محاربوی نوع ابرامس که از سوی امریکا به کیف فراهم می‌شود، در اوکراین خواهد سوخت.

دیمتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، گفت که فراهم‌ آوری این تانک‌ها ضیاع پول و از رهگذر تکنالوژی برای امریکا فاجعه‌بار خواهد بود.

سخنگوی کرملین گفت که این برداشت درست نیست که فراهم آوری این تانک‌ها قوت اردوی اوکراین را بیشتر می‌سازد. این مقام روسی افزود که این تانک‌ها مانند سایر تانک‌ها قابلیت سوختن را دارد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز در جریان صحبت در قصر سفید گفت که اوکراین باید در میدان جنگ توان مقابله با تکتیک‌ها و استراتیژی‌های روسیه را داشته باشد.

او افزود که "اوکراین به قابلیت‌ پایدار نیاز دارد تا پرخاشگری روسیه را در دراز مدت مانع شده و [در برابر آن از خود] دفاع کند".

تانک نوع ام-۱ ابرامس امریکایی
تانک نوع ام-۱ ابرامس امریکایی

رییس جمهور اوکراین امروز ۲۵ جنوری (پنجم دلو) از جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده برای "تصمیم‌ قوی‌اش" در مورد فرستادن تانک‌‌های نوع ابرامس به کیف، ابراز سپاس کرد.

ولادمیر زیلینسکی در یک تویت نوشته است که این "یک گام مهم در راستای پیروزی است".

ایالات متحده امروز اعلام کرد که برای کمک با اوکراین در مقابل اشغال روسیه ۳۱ تانک نوع ابرامس را به کیف فراهم خواهد کرد. پیش از آن، آلمان نیز فرستادن تانک به اوکراین را تعهد کرده بود.

کیف از ماه‌ها به اینسو خواستار تانک‌های محاربوی غربی بوده تا در مقابل روسیه از خاک‌اش دفاع کند.

اندری یرماک، رییس دفتر زیلینسکی گفت: 'این یک روز تاریخی است، یکی از آن روز‌هایی که پیروزی‌ آیندهٔ ما را مشخص خواهد کرد."

او نیز از رییس جمهور امریکا و کانگرس این کشور برای تصویب این کمک‌های نظامی ابراز سپاس کرده گفت که اوکراینی‌ها آنرا فراموش نخواهند کرد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های فرانس‌پرس و رویترز استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG