گلوله‌باری در مراسم فراغت دانش‌آموزان در امریکا دو کشته برجا گذاشت

مقامات ایالت ویرجینیای ایالات متحده روز سه شنبه ششم جون (۱۶ جوزا) گفتند که در اثر گلوله‌باری در محفل فراغت شاگردان یک مکتب در شهر ریچماند، مرکز این ایالت، کم از کم دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

ریک ادواردس، رییس پولیس شهر ریچماند در یک کنفرانس خبری گفت که یک مظنون ۱۹ ساله را هنگام تلاش برای فرار از محل رویداد، دستگیر کرده اند.

این حادثه زمانی رخ داد که شاگردان صنف دوازدهم یک لیسه از محفل فراغت شان که در صالون یک تیاتر برگزار شده بود، بیرون می‌شدند. در مقابل این تیاتر یک پارک بزرگ قرار دارد که در هنگام گلوله‌باری صدها نفر در آن برای تفریح آمده بودند.

ادواردز گفت: "به مجردیکه آنان صدای گلوله‌باری را شنیدند، هرج و مرج به وجود آمد. صدها نفر در پارک مونرو حضور داشت، بنابراین مردم پراکنده شدند و در ساحه آشفتگی به وجود آمد."

به گفتهٔ پولیس کم از کم ۱۲ نفر دیگر در اثر هرج و مرج زخمی و تحت مداوا قرار گرفتند.

رییس پولیس گفت که یکی از کشته شدگان پسر ۱۸ ساله‌ای بود که به تازگی فارغ شده بود و قربانی دوم مرد ۳۶ ساله‌ای بود که برای اشتراک در محفل فراغت به آنجا آمده بود.

پولیس اسامی قربانیان را اعلام نکرده، اما معتقد است که مظنون حداقل یکی از قربانیان را می‌شناخت.

در ابتدا پولیس اعلام کرد که دو مظنون را بازداشت کرده اند، اما بعداً رییس پولیس گفت که مشخص شد که یکی از آنان در این قضیه دخیل نبود.

لیوار ستونی، شاروال ریچماند ضمن محکوم کردن این رویداد تعهد کرد که هر فرد مسوول بهای عمل خود را خواهد پرداخت.

ایالات متحده بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته دارد.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه در بیش از پنج ماه نخست سال روان میلادی ۲۷۹ مورد گلوله‌باری جمعی در ایالات متحده صورت گرفته است.