حملات طالبان جان ۸۶ غیرنظامی افغان را گرفته است – وزارت داخله

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که طالبان در جریان دو هفتۀ گذشته ۵۷۵ حمله تهاجمی در افغانستان انجام داده که تلفات سنگین به غیرنظامیان وارد شده است.

طارق آرین سخنگوی این وزارت، روز چهارشنبه ۱۴ اکتوبر (۲۳ میزان) با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفت که ۹۲ مورد ماین‌گذاری و شش حمله انتحاری نیز شامل این حملات طالبان بوده که علیه مردم و نظامیان افغان انجام داده اند.

آقای آرین افزود که ۸۶ غیرنظامی در این حملات طالبان کشته و ۱۶۵ غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند؛ اما در مورد تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان چیزی بیان نکرد.

وزارت داخله گفته است که از جملۀ ۵۷۵ حمله طالبان، ۷۲ مورد تهاجمی آن تنها در ولایت هلمند انجام شده است.

طالبان از چند روز به اینسو در چندین بخش ولایت هلمند حملات تهاجمی را انجام داده اند که تا هنوز هم درگیری میان آن گروه و نیروهای افغان ادامه داردو

مقامات محلی ولایت هلمند تایید کرده اند که جنگ چهار روزۀ هلمند تا ۴۰ هزار باشندۀ این ولایت را که نزدیک به ۶۰۰۰ خانواده می‌شود، آواره کرده است.

به گفتۀ مقامات، باشندگان ساحات چاه انجیر، سیدآباد، باباجی و بولان که مرکز اصلی جنگ است، به گونۀ کامل این مناطق را ترک کرده اند.

طالبان تا کنون در مورد آمار ارایه شده از سوی وزارت داخلۀ افغانستان ابراز نظری نکرده اند.

این در حالی است که دوشنبه شب همین هفته، گفتگوهای میان گروپ‌های تماس هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه پس از ۱۲ روز وقفه از سر گرفته شد.

داکتر رسول طالب، عضو هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان شام گذشته با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفت که این گفتگوها برای حل موارد اختلافی و رسیدن به نتیجۀ مطلوب جهت ترتیب اصول مذاکرات ادامه خواهد یافت.