کووید۱۹ در افغانستان؛ ثبت ۳۱۷ واقعه نوع جهش‌یافته در ۱۸ ولایت

هم‌زمان با گسترش موج سوم کروناویروس در افغانستان، وزارت صحت عامۀ این کشور می‌گوید که ۳۱۷ واقعه نوع جهش‌یافتۀ این ویروس در ۱۸ ولایت ثبت شده است.

معلومات این وزارت نشان می‌دهد که از جملۀ تمامی این واقعات، ۱۲۴ مورد آن تنها در ننگرهار ثبت شده است. کابل و هرات هر کدام با گزارش ۳۸ واقعه در رده‌های بعدی قرار دارند.

طبق معلومات وزارت صحت، برعلاوۀ این سه ولایت، واقعات مثبت نوع جدید کروناویروس در قندهار، تخار، کندز، لوگر، بلخ، میدان‌وردک، غزنی، زابل، بغلان، فاریاب، بامیان، پکتیا، کاپیسا، پنجشیر و پروان نیز ثبت شده است.

همچنان وزارت صحت عامه افغانستان روز سه شنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) از ثبت ۳۰۳ واقعه مثبت کروناویروس در ۲۲ ولایت و مرگ ۱۱ بیمار در شش ولایت طی یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

با این حساب، ارقام مثبت کروناویروس در افغانستان به ۶۴هزار و ۱۲۲ و آمار مرگ و میر ناشی از آن به دوهزار و ۷۶۲ افزایش یافت.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز سه‌شنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۶۳ میلیون و ۶۵۱هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۳۹۰هزار نفر جان باخته اند.