لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان از مصالحه احتمالی در افغانستان حمایت می‌کند


دیدار خلیلزاد با مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد
دیدار خلیلزاد با مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد

پاکستان به زلمی خلیلزاد، فرستاده امریکا برای صلح افغانستان اطمینان داده است که از توافقات احتمالی ناشی از مذاکرات صلح با طالبان، حمایت خواهد کرد.

آقای خلیلزاد، در ادامه تلاش‌ها برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره، به اسلام‌آباد رفته و با مقامات پاکستانی، از جمله محمود قریشی، وزیر خارجه گفتگو کرده است.

اعلامیه وزارت خارجه امریکا گفته که آقای خلیلزاد، در گفتگو با آقای قریشی، روی موقف دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا برای جلب حمایت پاکستان از مذاکرات صلح در افغانستان تاکید کرد.

اعلامیه افزوده است: "وزیر خارجه (محمود قریشی) به جانب امریکا نسبت به حمایت قاطع (پاکستان) از توافقات ناشی از مذاکرات اطمینان داد."

گفتگو میان آقای خلیلزاد و مقامات پاکستانی پس از آن صورت می‌گیرد که رییس جمهور امریکا به نخست وزیر پاکستان نامه فرستاد و در آن خواستار حمایت و همکاری این کشور در زمینه مذاکرات صلح با طالبان شد.

این سومین سفر زلمی خلیلزاد به منطقه در ماه‌های اخیر است. او پیش از این، با نمایندگان طالبان در قطر نیز گفتگو کرده است.

مقامات امریکایی همواره تلاش کرده اند تا به پاکستان بقبولانند که نقش فعالی در تشویق طالبان برای پایان دادن جنگ در افغانستان برعهده بگیرد.

دولت افغانستان باور دارد که پاکستان در تمویل و تجهیز جنگجویان طالبان در افغانستان دست دارد؛ ادعایی که از سوی مقامات پاکستانی همواره رد شده است.

XS
SM
MD
LG