لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد سومین‌سفرش را به افغانستان و منطقه آغاز کرد


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، سفر ۱۸ روزه خود را به هدف جستجوی راه‌های تامین صلح افغانستان به منطقه آغاز کرد.

این سفر یک‌شنبه (2 دسامبر) آغاز شده و قرار است تا 20 دسامبر پایان یابد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده، گفته است که آقای خلیلزاد در این سفر به افغانستان، روسیه، ازبکستان، پاکستان،‌ ترکمنستان، قطر و امارات متحدۀ عرب خواهد رفت.

آقای خلیلزاد، هم در صفحه تویترش گفته است که افزون‌بر کشورهای منطقه، قرار است به بلژیک نیز سفر کند.

وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، در اعلامیه‌‌ای گفته است که آقای خلیلزاد در این سفر با مقام‌های بلندپایه دولت افغانستان به شمول محمد اشرف غنی و عبدالله در مورد سرعت بخشیدن روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در این اعلامیه همچنان آماده است که نماینده ویژه ایالات متحده امریکا با چهرهای سیاسی و رهبران اجزاب در مورد پشتیبانی و تسهیلات آنان برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح دیدار های خواهد داشت.

همزمان با سفر زلمی‌خلیلزاد ، رییس اجراییه افغانستان، امروز دوشنبه (۱۲قوس) در نشست شورای وزیران گفت که برای آغاز مذاکره با گروه طالبان، حکومت افغانستان قید و شرط ندارد.

آقای عبدالله افزود که کشورهای اشتراک ‌کننده، سازمان‌ها و نهادهای جهانی در نشست ژنیوا، پشتیبانی‌شان را از پروسه صلح افغانستان اعلام کرده و از کشور های تاثیرگذار خواستند که حکومت افغانستان را در این روند کمک کنند.

XS
SM
MD
LG