لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال تاخیر ۳ ماهه در برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید احتمال دارد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای دو تا سه ماه به تعویق بیفتد.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ۳۱ حمل ۱۳۹۸ خورشیدی برگزار شود.

ذبیح الله سادات، یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات امروز چهارشنبه (۵ جدی) به صدای امریکا گفت که رهبری این کمیسیون در حال بررسی احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات است و هم‌اکنون با چهره‌های سیاسی و نمایندگان احزاب در این باره مشورت می‌کند.

آقای سادات، آمادگی‌های بهتر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نیز کندی در روند ثبت نام نامزدان انتخابات را از دلایل‌ این تاخیر احتمالی می‌خواند.

آقای سادات گفت "همین اکنون رهبری کمیسیون با نمایندگان حزب‌ها و چهره‌های سیاسی جلسه دارند، ممکن انتخابات تا دو-سه ماه به تعویق بیفتد. پس از بحث‌ها، تصمیم نهایی را به مردم اعلام می‌کنیم".

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روند ثبت نام نامزدان انتخابات را از تاریخ اول جدی آغاز کرد، اما تاکنون هیچ نامزدی به شکل رسمی در این کمیسیون ثبت نام نکرده است.

در پنچ روز گذشته، بیش از ۴۰ نامزد احتمالی ریاست جمهوری تنها بسته‌های معلوماتی را از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دریافت کرده‌ اند.

پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که به دلیل مذاکرات صلح با طالبان و احتمال ایجاد یک حکومت موقت، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاخیر خواهد افتاد.

XS
SM
MD
LG