لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به ایران در زمینه فعالیت‌های راکتی هشدار داد


وزیر خارجه امریکا اقدامات ایران را نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد خواند
وزیر خارجه امریکا اقدامات ایران را نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد خواند

مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا به ایران هشدار داده است که برای پرهیز از انزوای جدی اقتصادی و سیاسی، به فعالیتهای راکتی خود پایان دهد.

در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت خارجه امریکا منتشر شده، آقای پمپیو گفته است "وزارت دفاع رژیم ایران به طور عمومی اعلام کرده که برنامه دارد پرتاب سه میزایل را در ماههای آینده راهاندازی کند."

آقای پمپیو گفته است که چنین اقدامات نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد شمرده می‌شود. این قطعنامه به صراحت از ایران میخواهد که هیچگونه فعالیتی در حوزه میزایل‌های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارند، نداشته باشد.

وزیر خارجۀ ایالات متحده علاوه کرده است که واشنگتن همواره هشدار داده که فعالیتهای میزایل بالستیک و میزایل حامل کلاهک‌های هسته‌یی از سوی ایران، وضعیت منطقه و فراتر از آن را برهم می‌زند.

آقای پمپیو گفته که از این اقدامات، نه تنها امریکا، که فرانسه، آلمان، بریتانیا و بسیاری دیگر از کشورها نیز نگران اند.

اعزام کشتی جنگی به اقیانوس اطلس

براساس یک خبر دیگر، نیروی بحری ایران اعلام کرده که قصد دارد سر از ماه مارچ سال جدید میلادی، کشتی‌های جنگی خود را به اقیانوس اطلس اعزام کند.

تورج حسینی، معاون نیروی بحری ایران، روز جمعه گفت که اولین کشتی جنگی، در اوایل امسال روانۀ اقیانوس اطلس خواهد شد.

شبکه خبری ایرنا، به نقل از آقای حسینی گزارش داده که کشتی جنگی جدید موسوم به "ساحند"، دارای میدان هوایی برای هلی‌کوپتر است و با سلاح‌های مدافع هوایی، ضد کشتی‌های جنگی و میزایل‌های زمین به زمین و زمین به هوا مجهز است.

این اقدام، به نظر می‌رسد که روابط تهران و واشنگتن را تیره‌تر بسازد.

XS
SM
MD
LG