لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش نیوزیلند برای مبارزه با 'تروریزم و افراط‌گرایی در انترنت'


خانم اردرن گفت طرح مبارزه با تروریزم در انترنت را زیر عنوان "فراخوان کرایست‌چرچ" معرفی خواهد کرد
خانم اردرن گفت طرح مبارزه با تروریزم در انترنت را زیر عنوان "فراخوان کرایست‌چرچ" معرفی خواهد کرد

جسیندا اردرن، صدراعظم نیوزیلند از پیشرفت روی ایجاد طرحی برای مبارزه با افراط‌گرایی، خشونت و تروریزم در فضای مجازی و انترنت خبر داده است.

خانم اردرن گفت که برای بحث و بررسی بیشتر این طرح، قرار است ماه آینده نشستی را یکجا با ایمانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه میزبانی کند.

او گفت که در این نشست، یکجا با رئیس جمهور فرانسه از سران جهان و نیز مدیران شرکت‌های انترنتی و تکنالوژی خواهان همکاری در این زمینه خواهد شد.

خانم اردرن در مورد جزییات این طرح چیزی نگفت، چون به گفته او هنوز نهایی نشده است،‌ اما افزود که این طرح را زیر نام "فراخوان کرایست‌چرچ" معرفی خواهند کرد که اشاره به حملات مرگبار اخیر به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند دارد.

صدراعظم نیوزیلند گفت که اخیرا گفتگوهایی را با نمایندگان شرکت‌هایی چون فیس‌بوک، تویتر، مایکروسافت و گوگل و نیز با شماری از سران جهان انجام داده تا روی محو رفتارهای تروریستی و افراط‌گرایانه در فضای مجازی به یک اجماع برسند.

او گفت:‌ "این بحثی در مورد آزادی بیان نیست. این (برنامه) به شکل مشخص روی محو رفتارهایی افراط‌گرایانه و تروریستی در فضای انترنت تمرکز دارد."

مردی که به قتل ۵۰ نفر در حملات ماه گذشته به دو مسجد در نیوزیلند متهم است، جریان حمله را از طریق فیس‌بوک به شکل زنده منتشر کرد. این ویدیوی پس از آن از سوی شماری از کاربران در فضای مجازی دست به دست شد، اما مسئولان شرکت‌های تکنولوژی به حذف آن اقدام کردند.

XS
SM
MD
LG