لینک های دسترسی

Breaking News

آزادی‌ رسانه‌ها در حال محدود شدن است – گزارش


یک نهاد ناظر بر آزادی رسانه‌ها گفته است که روند وضع محدودیت بر آزادی رسانه‌ها در کشورهای مختلف، به شمول کشورهای توسعه‌یافته رو به افزایش است.

"فریدم هاوس" که یک نهاد غیردولتی است در گزارش جدید خود گفته که شیوه‌های جدید سرکوب و محدود ساختن رسانه‌ها – از اروپای مرکزی تا امریکا – رو به گسترش بوده است.

این گزارش هم‌چنین به صورت مشخص به ادارۀ دونالد ترمپ در امریکا اشاره کرده و نسبت به آنچه که حملات "جدید و بسیار نگران‌کننده" به خبرنگاران و رسانه‌ها خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

با این حال، سارا ریپیوکی، تهیه کنندۀ اصلی این گزارش می‌گوید که ایالات متحده امریکا، از ضمانت‌های قوی حقوقی برای حفاظت از رسانه‌ها در برابر این تهدیدها برخوردار است.

او می‌گوید: "نهادهای بزرگ رسانه‌ای به سختی در برابر این حملات مقاومت کرده اند و به نشر و پخش اطلاعاتی برای پاسخ‌گو قرار دادن رهبران ادامه داده اند. ولی موضوع قابل نگرانی این است که این وضعیت در حال تغییر است."

این نهاد هم‌چنین به نقش رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در کشورهایی که با محدودیت های بیشتری در زمینۀ آزادی رسانه‌ها روبرو اند، اشاره کرده و آن را در کشورهایی چون ونزویلا و سودان مهم توصیف کرده است.

XS
SM
MD
LG