لینک های دسترسی

Breaking News

محب: حداقل ۵۰ نفر هر روز در افغانستان کشته می‌شوند


حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که حداقل ۵۰ نفر هر روز در اثر خشونت‌ها در افغانستان جان‌هایشان را از دست می‌دهند.

آقای محب این آمار را در جریان سخنرانی خود در یک نشست امنیتی در روسیه اعلام کرده است.

دفتر مشاور امنیت ملی در صفحه تویتر خود به نقل از آقای محب نوشته است: "مبارزه با تروریزم باید کماکان در اولویت کاری ما قرار داشته باشد. تنها در افغانستان، حداقل ۵۰ نفر روزانه در جنگ علیه تروریزم جان می‌دهند؛ چیزی که افغانستان را در خط مقدم جنگ در برابر تروریزم قرار می‌دهد."

آقای محب مشخص نکرده است که این آمار مربوط نیروهای امنیتی افغانستان است و یا تمام شهروندان این کشور را در بر می‌گیرد.

سازمان ملل متحد که سالانه آمار تلفات غیرنظامیان در خشونت‌های افغانستان را منتشر می‌کند، اعلام کرده است که بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی در جریان سال گذشته خورشیدی در افغانستان کشته شده اند؛ آماری که حد اوسط آن حدود هشت نفر در روز می‌شود.

پیش از این، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز اعلام کرده بود که در جریان ریاست جمهوری او، حدود ۴۵ هزار نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کشته شده اند.

حتی با اضافه این آمار نیز، تلفات حداقل ۵۰ نفر در روز که آقای محب ارایه کرده، افزایش قابل ملاحظه‌ای را در تناسب به آنچه که تا حالا گزارش شده است، نشان می‌دهد.

حکومت افغانستان گزارش تلفات قوای امنیتی و دفاعی آن کشور را به شکل رسمی منتشر نمی‌کند، اما همواره نگرانی‌های جدی نسبت به تلفات زیاد قوای افغان وجود داشته است.

XS
SM
MD
LG