لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: از سفر عمران خان به واشنگتن خبر نداریم


عمران خان از زمان آغاز به کار به عنوان صدراعظم پاکستان به امریکا سفر نکرده است
عمران خان از زمان آغاز به کار به عنوان صدراعظم پاکستان به امریکا سفر نکرده است

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در مورد گزارش‌ها راجع به سفر عمران خان، صدراعظم پاکستان به واشنگتن اظهار بی خبری کرده است.

هفتۀ گذشته وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که قرار است عمران خان برای دیدار با دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، به تاریخ ۲۲ جولای به واشنگتن سفر کند.

اما مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفته است تا آن‌جایی که او اطلاع دارد، تا کنون قصر سفید سفر عمران خان را به ایالات متحده تایید نکرده است.

خانم اورتاگوس به خبرنگاران در واشنگتن گفت: "من هم گزارش‌هایی را که شما به آن اشاره دارید، خوانده ام، ولی برای تایید آن باید با قصر سفید به تماس شوم. ولی ما در وزارت خارجه چیزی برای اعلام کردن نداریم."

بدنبال این اظهارات، محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که لازم است در ابراز نظر نسبت به سفر عمران خان به ایالات متحده جانب احتیاط رعایت شود.

آقای فیصل در تویتر خود نوشته که مقام‌های پاکستانی و امریکایی در پیوند به این سفر با هم در تماس اند و اعلام رسمی آن در زمان مناسب صورت خواهد گرفت.

از زمان آغاز کار عمران خان به صفت صدراعظم پاکستان، روابط پاکستان و امریکا فراز و نشیب‌هایی را تجربه کرده است.

در گذشته، دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا آشکارا از پاکستان در زمینۀ چگونگی مبارزه با تروریزم انتقاد کرده و تهدید کرده بود که کمک‌های مالی خود را به این کشور قطع خواهد کرد.

آقای خان تا حالا هیچ سفر رسمی به امریکا به عنوان صدراعظم پاکستان نداشته است.

XS
SM
MD
LG