لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو خواستار 'اقدامات قاطع' پاکستان علیه دهشت افگنان شد


مایک پومپیو، وزیر خارجه ایالات متحده از عمران خان، صدر اعظم جدید پاکستان خواست تا "اقدامات قاطع" را علیه "دهشت افگنان" فعال در پاکستان انجام بدهد.

هیتر نارت، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه (اول سنبله) با بیان این مطلب افزود که آقای پومپیو در یک صحبت تیلیفونی با عمران خان، ضمن آنکه به صدر اعظم جدید پاکستان آرزوی موفیقت کرد، به "نقش حیاتی" اسلام آباد در ترویج روند صلح افغانستان نیز اشاره کرد.

خانم نارت گفت: "وزیر خارجه پومپیو تمایل خود را به خاطر همکاری با حکومت جدید (پاکستان) جهت (ایجاد) یک رابطه دو جانبه مثمر بیان کرد."

واشنگتن ادعا دارد که رهبری گروه طالبان و شبکه حقانی در پاکستان مستقر است و مقام های امریکایی از سال ها به این سو خواستار سرکوب کردن رهبران طالبان و شبکه حقانی توسط اسلام آباد شده اند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در نخستین روز سال روان میلادی، پاکستان را به "دروغگویی" و "دو رویی" متهم کرد و کمک های نظامی ایالات متحده را به اردوی پاکستان به حالت تعلیق در آورد.

عمران خان، صدر اعظم جدید پاکستان در زمان مبارزات انتخاباتی گفته بود که در برابر گروه های تندرو از تحمل کار خواهد گرفت و با این گروه ها وارد مذاکره خواهد شد – آنچه سبب نگرانی غرب شده است.

آقای خان همچنین در جریان مبارزات انتخابات پارلمانی امسال خواستار حمایت احزاب تندرو پاکستان از حزب تحت رهبری خود شده بود.

XS
SM
MD
LG