لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید برنامه سفر عمران خان به واشنگتن را تایید کرد


قصر سفید
قصر سفید

یک روز پس از آنکه سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا نسبت به سفر عمران خان، صدراعظم پاکستان به واشنگتن ابراز بی‌اطلاعی کرده بود، قصر سفید اعلام کرده که این سفر به تاریخ ۲۲ ماه جولای صورت خواهد گرفت.

در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌های قصر سفید منتشر شده، آمده است که سفر آقای خان به واشنگتن، روی تقویت همکاری‌های امنیتی و اقتصادی میان امریکا و پاکستان تمرکز خواهد داشت.

پیش از این، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به خبرنگاران گفته بود که این وزارت از برنامۀ سفر صدراعظم پاکستان اطلاعی ندارد.

در پی این اظهارات، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در تویتر خود نوشت که لازم است در ابراز نظر نسبت به سفر آقای خان به امریکا جانب احتیاط رعایت شود.

در اعلامیۀ قصر سفید اما هیچ اشاره‌ای به این سوءتفاهم‌ها نشده است.

در اعلامیه آمده است: "رییس جمهور ترمپ و صدراعظم خان، روی مسایل مختلفی از جمله مبارزه با تروریزم، مسایل دفاعی، انرژی و تجارت با هدف ایجاد شرایط مناسب برای یک آسیای جنوبی صلح‌آمیز و تقویت همکاری‌ها میان دو کشور، با هم گفتگو خواهند کرد."

از زمان آغاز کار عمران خان به صفت صدراعظم پاکستان، روابط پاکستان و امریکا فراز و نشیب‌هایی را تجربه کرده است.

در گذشته، دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا آشکارا از پاکستان در زمینۀ چگونگی مبارزه با تروریزم انتقاد کرده و تهدید کرده بود که کمک‌های مالی خود را به این کشور قطع خواهد کرد.

آقای خان تا حالا هیچ سفر رسمی به امریکا به عنوان صدراعظم پاکستان نداشته است.

XS
SM
MD
LG