لینک های دسترسی

Breaking News

مقام امریکایی: ایران 'بازی خطرناکی' را آغاز کرده است


رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا نسبت به رفتارهای ایران هشدار داده و گفته است که بیم دارد ایران دچار یک "اشتباه محاسباتی" شود.

جیم ریچ در یک گفتگوی اختصاصی با صدای امریکا گفت که ایران "به بازی خطرناکی دست زده است" که می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.

آقای ریچ گفت: "رژیم ایران میزان شکیبایی ما را مى‌سنجد. آنها به بازی بسیار خطرناکی دست زده‌اند. من بسیار نگران هستم که وضعيت فعلى باعث شود که ايران یک داوری نادرست و يا اشتباه محاسباتی بكند."

او افزود: "من هر قدر بر این نکته تاکید کنم، باز هم کم گفته‌ام: رژیم ایران نباید خویشتن‌داری منطقی این رییس‌ جمهور را با يك ضعف و ناتوانی اشتباه بگیرد."

اخیر، سرنگونی یک طیاره بدون سرنشین امریکا از سوی سپاه پاسداران ایران، دو کشور را در آستانۀ یک درگیری نظامی قرار داد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا گفت که دستور حمله نظامی به سه هدف جداگانه در خاک ایران را، اندکی قبل از اجرایی شدن آن متوقف کرد، چون به باور او این حمله "متناسب" با اقدام ایران نبوده است.

با این حال، رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا می‌گوید که اگر لازم باشد، رییس جمهور ترمپ از حمله به ایران خودداری نخواهد کرد.

او گفت: "این رییس‌ جمهور مرد ناتوانی نیست. آنها با دیگر روسای ‌جمهور ما سروکار ندارند. طرف حساب آنها دونالد ترمپ است. او عمیقا نسبت به پاسداری از امریکا، پاسداری از امریکایی‌ها، پاسداری از منافع مریکا و پاسداری از هم‌پیمانان امریکا متعهد است. او مرد عمل است."

بسیاری از قدرت‌های جهان، به شمول اتحادیه اروپا، از امریکا و ایران خواسته اند که تنش‌ها در منطقه را کاهش دهند.

با این حال، امریکا نیروهای نظامی خود را در خلیج فارس افزایش داده و طیاره‌های بی۵۲ خود را نیز برای رویارویی با تهدید احتمالی ایران، به پایگاه نظامی خود در قطر فرستاده است.

XS
SM
MD
LG