لینک های دسترسی

Breaking News

قریشی: هند حملۀ دیگر بر پاکستان انجام می‌دهد


وزیر خارجۀ پاکستان ضمن هشدار از اینکه هند در حال طراحی حملۀ دیگر نظامی بر پاکستان است، از جامعۀ جهانی خواسته است تا با مداخلۀ فوری، مانع این اقدام دهلی جدید شود.

شاه محمود قریشی روز یکشنبه (۷ اپریل) گفت که کشورش معلومات موثق استخباراتی را در اختیار دارد که نشاندهندۀ پلان هند مبنی بر عملیات نظامی بر ضد پاکستان می باشد. او گفت هند ممکن بین تاریخ ۱۶ تا ۲۰ اپریل عملیات نظامی خود را بر ضد پاکستان عملی کند.

وزیر خارجۀ پاکستان هشدار داده است که این حمله، صلح و ثبات را در منطقه زیان خواهد رساند. او گفت که حکومت پاکستان تمام معلومات دست داشته در مورد این حمله را با شورای امنیت سازمان ملل متحد شریک می‌کند.

تنش میان هند و پاکستان پس از حملۀ انتحاری تندرو وابسته به گروه جیش محمد بر موتر حامل شبه نظامیان پولیس هند در کشمیر، شدت گرفت. در آن حمله که به تاریخ ۱۴ فبروری صورت گرفت بیش از ۴۰ منسوب پولیس هند کشته شد.

در پی این رویداد، جت‌های جنگی هند به تاریخ ۲۶ فبروری پایگاه‌های گروه جیش محمد را در قلمرو پاکستان بمباردمان کرد. در این میان یک جت جنگی هند توسط نظامیان پاکستانی سقوط داده شد و پیلوت آن اسیر شد، اما پاکستان به عنوان نشانۀ حسن نیت، پیلوت هندی را به کشورش بازگرداند.

هند و پاکستان سه بار در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ درگیر جنگ تمام عیار با هم شده اند و یکبار دیگر در سال ۱۹۹۹ وارد نبرد محدود شدند. اما زد و خوردها میان نظامیان دو کشور در دو طرف مرز موسم به "خط کنترول" در کشمیر، همواره گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG