لینک های دسترسی

Breaking News

حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای خارجی باز شد


اداره هوانوردی ملکی افغانستان اعلام کرد که پاکستان پس از چهار و نیم ماه، حریم هوایی خود را به روی پروازهای خارجی باز کرده است.

پاکستان در ماه فبروری پس از آن حریم هوایی‌اش را به روی پروازهای خارجی مسدود کرد که هند در پی یک بمب‌گذاری انتحاری در کشمیر تحت کنترول آن کشور دست به حملات هوایی در داخل خاک پاکستان زده بود.

قاسم رحیمی، سخنگوی اداره هوانوری ملی ملکی افغانستان روز سه شنبه ۱۶ جولای (۲۵ سرطان) به صدای امریکا گفت که محدویت‌های پروازهای کابل-دهلی‌نو از طریق فضای پاکستان برداشته شده است.

آقای رحیمی افزود: "اداره هوانوردی افغانستان از باز شدن فضای پاکستان که این موضوع سبب اخلال سیستم ترافیک هوایی منطقه شده بود و زیان مالی زیادی را به سکتور هوانوردی افغانستان وارد کرد، استقبال می کند."

سخنگوی اداره هوانوردی ملکی افغانستان همچنان افزود پس از این، تمام پروازهای کابل - دهلی و کابل - ممبی از مسیرهای شرقی و با عبور از فضای پاکستان انجام می‌شود.

به گفته آقای رحیمی، انسداد حریم هوایی پاکستان در ۱۳۵ روز گذشته و وضع محدویت‌ها در پروازهای کابل-دهلی‌نو، بیش از ۲۷ میلیون دالر برای افغانستان زیان وارد کرده است.

این در حالی است که هفته گذشته اداره هوانوردی ملکی افغانستان دو مسیر جدید هوایی را برای پروازهای عبوری ایجاد کرد.

به گفته این مقام‌ها این پروازها با عبور از فضای افغانستان و تاجکستان به چین و آسیای شرقی می‌رسند.

XS
SM
MD
LG