لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان نسبت به 'پاکسازی قومی' و 'نسل‌کشی' در کشمیر هشدار داد


نیروهای هندی در کشمیر
نیروهای هندی در کشمیر

پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که برای بررسی اقدامات اخیر هند در کشمیر، یک نشست اضطراری برگزار کند.

مقامات دولت پاکستان علاوه بر این درخواست، اقدام اخیر هند برای لغو اختیارات ویژه کشمیر را "تهدید فوری" به صلح بین‌المللی خوانده و گفته اند که این مسله می‌تواند به پاکسازی قومی و نسل کشی در کشمیر منجر شود.

در نامه‌ای که شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده است، هند به پیش برد "ایدیولوژی نژادگرایانه" در کشمیر متهم شده است.

براساس گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، در این نامه آمده است که هند تلاش دارد با آوردن تغییرات در ترکیب جمعیت کشمیر، این منطقۀ با اکثریت مسلمان را به محلی با اکثریت هندو تبدیل کند.

آقای قریشی در این نامه نوشته است که این نوع اقدامات "با مقاومت شدید کشمیری‌ها روبرو خواهد شد." در نامه هم‌چنین آمده است: "سرکوب گسترده‌ای که احتمال می‌رود از سوی نیروهای اشغال‌گر هندی صورت گیرد، به پاکسازی قومی و نسل‌کشی منجر خواهد شد."

یاتسک چاپوتاویچ، وزیر خارجه پولند که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، گفته است که این نامه مورد بررسی اعضای این شورا قرار خواهد گرفت.

آقای چاپوتاویچ گفت: "پولند باور دارد که این مسله تنها می‌تواند از راه‌های مسالمت‌آمیز حل شود... ما طرفدار گفتگو میان پاکستان و هند برای حل اختلافات شان هستیم... روابط پرتنش میان هند و پاکستان، روی تمام آسیای جنوبی تاثیرات منفی می‌گذارد و می‌تواند پیامدهای جدی سیاسی، امنیتی و اقتصادی داشته باشد."

هند و پاکستان، دو همسایه‌ای که هر دو به سلاح هسته‌ای مجهز اند، ادعای مالکیت کشمیر را دارند و تا حالا حداقل دو بار بر سر این منطقه با هم جنگیده اند.

XS
SM
MD
LG