لینک های دسترسی

Breaking News

چه کسی با دونالد ترمپ در انتخابات سال آینده رقابت خواهد کرد؟


صحنه مناظره نامزدهای دموکرات
صحنه مناظره نامزدهای دموکرات

فضای رقابت میان نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امریکا، در حال تنگ‌تر شدن است و آرام آرام از تعداد نامزدهای این حزب کاسته می‌شود.

در حال حاضر، تنها ده نفر از اعضای حزب دموکرات با هم رقابت می‌کنند تا مشخص شود که در نهایت، چه کسی نامزد دموکرات‌ها برای رویارویی با دونالد ترمپ در انتخابات سال آینده خواهد بود.

سناتور کریستین گلیبرند، روز چهارشنبه به دلیل حمایت اندکی که از او در نظرسنجی‌ها صورت گرفته بود، انصراف خود را از انتخابات اعلام کرد.

در آستانۀ برگزاری مناظرۀ ماه آینده میان نامزدهای دموکرات، این حزب شرایطی را وضع کرده است تا براساس آن نامزدهای که از حمایت کمتری در میان مردم برخوردار اند، از اشتراک در مناظرات انتخاباتی ممنوع می‌شوند.

این اقدام، زمینه را برای نامزدهای جدی‌تر این حزب فراهم می‌کند تا نکات اصلی پالیسی‌های خود را تشریح کنند و همدیگر را به چالش بکشند.

علاوه بر سناتور گلیبرند، سناتور میشل بینت، ستیف بولوک، حاکم ایالت مونتانا، تولسی گبارد، عضو کانگرس، تام ستیر، میلیاردر امریکایی، و ماریان ویلیمسون نیز نتوانستند شرایط لازمی برای حضور در مناظره ماه آیندۀ حزب دموکرات را بدست بیاورند و در نتیجه از دور انتخابات بیرون شدند.

همزمان، جی انسلی، حاکم ایالت واشنگتن، ست مولتون، عضو کانگرس و جان هیکنلوپر، حاکم سابق ایالت کولورادو، از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده اند.

به این اساس، در حال حاضر جو بایدن، کوری بووکر، کاملا هریس، امی کلوبوچر، برنی سندرس، الیزابت وارن، بیتو اورورک، جولیان کاسترو، اندریو یانگ و پیت بتیگیگ، به عنوان رقبای انتخاباتی حزب دموکرات به مصاف هم می‌روند.

با این حال، انتظار می‌رود رقم این نامزدها، تا برگزاری نخستین رقابت درون حزبی برای تعیین نامزد واحد حزب دموکرات در ماه فبروری، از این هم کمتر شود.

قرار است حزب دموکرات، نامزد رسمی خود را در ماه جولای سال ۲۰۲۰، یعنی چهار ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اعلام کند.

XS
SM
MD
LG