لینک های دسترسی

Breaking News

محکمۀ عالی پاکستان تمدید دورۀ کاری لوی درستیز را نپذیرفت


وظیفۀ جنرال باوجوه به تاریخ ۱۹ آگست برای یک دورۀ سه ساله تمدید شده بود
وظیفۀ جنرال باوجوه به تاریخ ۱۹ آگست برای یک دورۀ سه ساله تمدید شده بود

محکمۀ عالی پاکستان تصمیم حکومت این کشور برای تمدید کار جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان را لغو کرده است.

وظیفۀ جنرال باوجوه به تاریخ ۱۹ آگست برای یک دورۀ سه ساله تمدید شد و دفتر عمران خان، صدراعظم پاکستان، دلیل این اقدام را تنش‌های جاری با کشور همسایۀ هند خوانده بود.

اما آصف سعید، رییس محکمۀ عالی پاکستان روز سه شنبه ۲۶ نومبر(پنجم قوس) گفت تا زمانی که اردوی پاکستان دلایل تصمیم خود را با جزییات تمام ارایه نکند، وظیفۀ آقای باجوه تمدید نخواهد شد.

آقای سعید با اشاره به دلایل قبلی دفتر عمران خان در رابطه به تنش‌ها میان پاکستان و هند گفت: "اگر وضعیت (امنیتی منطقه) دلیل این تصمیم است، پس اردو به عنوان یک نهاد با آن مواجه است، نه افراد. اگر این شرایط را بپذیریم، هر کسی در اردو با استناد به وضعیت مشخصی خواستار تمدید کار خود خواهد شد."

عمران خان پس از آغاز به کار به عنوان صدراعظم پاکستان در سال ۲۰۱۸، برعکس حکومت قبلی، روابط خوبی با اردوی این کشور داشته است.

با این حال، مخالفان سیاسی آقای خان، اردوی پاکستان را به مداخله در انتخابات سال گذشته متهم می‌کنند که به پیروزی عمران خان انجامید. این اتهامات هم از سوی آقای خان و هم از سوی اردوی پاکستان تکذیب شده است.

براساس قانون اساسی پاکستان، لوی درستیز اردو معمولا برای یک دورۀ سه ساله تعیین می‌شود. از زمان تصویب این قانون در سال ۱۹۷۲ تا حالا، تنها در یک مورد دورۀ کاری لوی درستیز از سوی حکومت غیرنظامی پاکستان تمدید شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که اگر تصمیم محکمۀ عالی پاکستان به لغو تمدید کار جنرال باجوه نهایی شود، کار او به عنوان لوی درستیز اردوی پاکستان به روز جمعه پایان خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG