لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی پاکستان: از کشمیر قاطعانه حمایت می‌کنیم


June-20- Pakistan army soldiers paint checkpost near LOC crossing gate before the start of second bus service on tuesday.
June-20- Pakistan army soldiers paint checkpost near LOC crossing gate before the start of second bus service on tuesday.

اردوی پاکستان امروز ششم اگست (۱۵ اسد) گفت که به گونه قاطعانه از کشمیری ها حمایت می‌کند.

این در حالی است که روز گذشته، هند اختیارات ویژه کشمیر را فسخ کرد.

قوماندان های برجسته اردوی پاکستان امروز در راولپندی ملاقات کردند تا این اقدام هند را مورد بحث قرار دهند.

سخنگوی اردوی پاکستان از قول جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان گفته است: "اردوی پاکستان به گونه قاطعانه در مجادله منصفانۀ کشمیری ها، تا اخیر در کنار شان می ایستد."

در این پیام که در صفحه تویتر سخنگوی اردوی پاکستان منتشر شده، آمده است: "ما آماده ایم برای ایفای مکلفیت های خویش در این خصوص تا هر اندازۀ ممکن وارد اقدام شویم."

جنرال آصف غفور، سخنگوی اردوی پاکستان گفته است که اردوی آن کشور از موقف حکومت ملکی پاکستان در قبال کشمیر حمایت می‌کند.

اما در حالی که اردوی پاکستان از آمادگی های نظامی در مقابل هند صحبت می‌کند، عمران خان صدراعظم پاکستان گفته است که می‌خواهد این موضوع را به شورای امنیت ملل متحده راجع سازد.

عمران خان امروز در پارلمان پاکستان گفت: "ما در هر جلسه، در مقابل آن مبارزه خواهیم کرد. در مورد گسیل کردن این موضوع به محکمه بین المللی نیز می اندیشیم..."

به دنبال تنش ها میان هند و پاکستان در کشمیر، دهلی جدید، اختیارات ویژه کشمیر را فسخ کرد.

ماده ۳۷۰ قانون اساسی هند به جمو و کشمیر، یگانه ایالت با اکثریت مسلمان این کشور اختیارات ویژه داده بود، اما از این به بعد تمام مواد قانون اساسی هند بر ایالت جمو و کشمیر نیز قابل تنفیذ خواهد بود.

کشمیر، میان هند و پاکستان تقسیم شده است، اما هر دو کشور بر آن ادعای مالکیت دارند. هند و پاکستان تا حال دوبار بر سر کشمیر با هم جنگیده اند.

XS
SM
MD
LG