لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله از هواداران خود خواست بگذارند آرای هفت ولایت بازشماری شود


عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری افغانستان از هواداران خود خواسته است تا به کمیسیون انتخابات اجازه بدهند آرای هفت ولایت را بازشماری کند.

مراکز در این ولایات از سوی هواداران آقای عبدالله در اعتراض به شامل شدن ۳۰۰ هزار رای جنجالی در روند بازشماری، مسدود شده بود.

اظهارات آقای عبدالله ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که نشست کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان با نمایندگان ستادهای انتخاباتی که برای یافتن راه حل برگزار شده بود، بی نتیجه پایان یافت.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان در این نشست از نامزدهای معترض که مانع بازشماری آرا در هفت ولایت شده اند، انتقاد کرد و گفت که این اقدام مانع کار کمیسیون انتخابات شده است.

آقای عبدالله اما در کنفرانس خبری خود گفت، برای اینکه هیچ دلیل دیگری برای کمیسیون انتخابات در زمینۀ رسیدگی به ادعاهای تقلب باقی نماند، از هواداران خود می‌خواهد اجازه بدهند آرا بازشماری شود.

آقای عبدالله گفت: "از مردم قهرمان افغانستان، از مردمی که خصوصا در هفت ولایت کشور جلو بازشماری را که جنبه غیرقانونی داشت گرفته بودند و گرفتند از آنها تقاضا می‌کنیم که روز یکشنبه اجازۀ بازشماری را در آن ولایات بدهند. در حالی که با گوشت و پوست و جان و روان خود ممنون قهرمانی این مردم استیم."

آقای عبدالله گفت که این تصمیم به دلیل نشان دادن "حسن نیت" به کمیسیون‌های انتخاباتی اتخاذ شده تا روی تصامیم خود تجدید نظر کنند. اما او تاکید کرد که کماکان بر سر حرف خود برای باطل شدن حدود ۳۰۰ هزار رای ایستاد است.

آقای عبدالله گفت: "می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که هیچ نتیجه‌ای، چه قسمی، چه ابتدایی، چه نهایی که پر تقلب باشد را نمی‌پذیریم."

تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان برای بازشماری آرای انتخابات، ظرف هفته‌های اخیرا اعتراض‌های زیادی را به همراه داشته است. معترضان در چندین شهر افغانستان دست به راه‌پیمایی زدند و در هفت ولایت افغانستان به کمیسیون انتخابات اجازۀ بازشماری آرا را ندادند.

مقامات کمیسیون انتخابات افغانستان گفته اند که هیچ تخطی در کارشان نبوده است. عصمت الله مل، معاون کمیسیون انتخابات در نشستی با نمایندگان ستادهای انتخاباتی گفت که کمیسیون مصمم است نتایج انتخابات را اعلام کند.

XS
SM
MD
LG