لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: اگر غنی عادلانه برنده شود، برایش مبارکباد می‌گویم


عبدالله عبدالله یکی از کاندیدان ریاست جمهوری افغانستان گفته است که اگر محمد اشرف غنی، رقیب انتخاباتی اش در انتخابات به گونه عادلانه برنده شود، برایش مبارک خواهد گفت.

آقای عبدالله در مصاحبه با روزنامه نیویارک تایمز که امروز ۱۲ دسمبر (۲۱ قوس) نشر شده گفته است: "اگر او (غنی) به گونه عادلانه برنده شود، این جرات را دارم که به او مبارکی بدهم."

اما او افزوده است پیروزی که اساس آن آرا نباشد، قابل پذیرش نیست.

این در حالی است که حامیان تیم ثبات و همگرایی به رهبری آقای عبدالله در هفت ولایت دفاتر کمیسیون انتخابات را مسدود کرده و اجازۀ بازشماری آرا را نمی‌دهند، چون به گفتۀ این تیم، بازشماری آرا قبل از حذف آرای که اساس بایومتریک ندارد، خلاف اصول است.

آقای عبدالله همچنان گفته است که نباید در مورد ایجاد مشکلات احتمالی از سوی متحدین او "نگرانی" وجود داشته باشد.

عبدالله عبدالله دیروز هشدار داده بود که اگر کمیسیون انتخابات بدون رسیدگی به خواست های معترضان نتایج را اعلام کند، "بی تفاوت" نخواهد ماند.

آقای عبدالله که ادعا دارد در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از روی مصلحت حکومت وحدت ملی را پذیرفته بود، تاکید کرده است که این بار "مصلحت" نخواهد کرد.

نیویارک تایمز نوشته است که با وجود آنکه آقای عبدالله گفته است که این بار تسلیم نخواهد شد اما براساس مصاحبه ها با مشاوران و سیاسیون، متحدین او نگران اند که آقای عبدالله بر موقف اش استوار نخواهد ماند.

با آنهم او نگرانی متحدین اش را پذیرفته و تعهد کرده است که مبارزات اش را جاری نگه خواهد داشت.

او گفته است: " – در مورد دوستانم نگران نباشید- من نزد همه شان خواهم رفت. من برای کشورام مشکل ایجاد نخواهم کرد."

در این حال، بر اساس گزارش نیویارک تایمز، تیم آقای غنی، عبدالله عبدالله را ایجادگر موانع خوانده و اتهام وارد می‌کند که او برای کسب قدرت جنجال می‌کند.

XS
SM
MD
LG