لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان 'اوایل هفتۀ آینده اعلام می‌شود'


بازشماری و تفتیش آرا در تمامی ولایات افغانستان تکمیل شده است
بازشماری و تفتیش آرا در تمامی ولایات افغانستان تکمیل شده است

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اوایل هفتۀ آینده اعلام خواهد شد.

ذبیح‌الله سادات، سخنگوی این کمیسیون به صدای امریکا گفت که بازشماری و تفتیش آرا در تمامی ولایات افغانستان به پایان رسیده و به محض رسیدن اوراق نتایج به مرکز، نتایج ابتدایی را اعلام می‌کنند.

ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که به تاریخ ششم میزان برگزار شد، اعلام نتایج ابتدایی این انتخابات را به تاخیر انداخته بود.

شماری از نامزدان معترض، به شمول ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، در اعتراض به عدم حذف ۳۰۰ هزار آرای که ادعا می‌شود اساس بایومتریکی نداشته، مانع بازشماری آرا در هفت ولایت افغانستان شده بودند.

اما آقای عبدالله اخیرا از هواداران خود خواست به کمیسیون انتخابات اجازه بدهند آرای این ولایات بازشماری شود.

ناظران باور دارند که با وجود تمام شدن بازشماری آرا در سراسر افغانستان، اختلاف نظر بر سر ۳۰۰ هزار رای جنجالی کماکان باقی است.

فضل احمد معنوی، از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی آقای عبدالله به خبرگزاری فرانسه گفته است که اگر نتایج انتخابات بدون حذف آرای تقلبی اعلام شود، برای آن‌ها قابل پذیرش نخواهد بود.

پس از اعلام نتایج ابتدایی، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان فرصت خواهد داشت به شکایات احتمالی در مورد نتایج رسیدگی کند و پس از آن زمینه برای اعلام نهایی نتیجه انتخابات فراهم خواهد شد.

XS
SM
MD
LG