لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر سختگیرانۀ رییس جمهور چین پس از افزایش تلفات کروناویروس


رسانه های دولتی چین روز شنبه ۱۵ فبروری (۲۶دلو) گزارش دادند که شی جینپینگ، رییس جمهور چین خواهان کنترول بیشتر بحث های انترنتی در بارۀ کروناویروس و ازدیاد حضور پولیس در شهر ها شد.

رییس جمهور چین هدف این کار را ایجاد انرژی مثبت در جامعه و ثبات اجتماعی خواند.

این در حالیست که مقامات چینی با فشار های داخلی، خارجی و خشم مردم روبرو شده اند چون به گفته منتقدان، دولت به موقع به این مرض واگیر رسیدگی نکرده است.

کروناویروس تا کنون سبب مرگ ۱۵۰۰ نفر در چین شده و بیش از ۶۶ هزار نفر دیگر در چین به این ویروس مبتلا شده اند.

رییس جمهور چین افزود: "دولت باید رسانه‌ها و مطبوعات را بیشتر اداره و کنترول کند و با کسانیکه از این حالت سو استفاده کرده و در انترنت شایعات را منتشر می‌کنند، بر طبق قانون برخورد جدی صورت گیرد".

افزون بر این، رییس جمهور چین به هدف جلوگیری از اخلال نظم اجتماعی و احتکار ادویه و وسایل طبی، دستور ازدیاد حضور نیروهای پولیس را داده است.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که که حکومت چین رهبر سیاسی ایالت هوبی را بروز پنج شنبه ۱۵ فبروری از کارش سبک دوش کرد. همچنین دو مقام بلند پایه صجی شهر ووهان مرکز ایالت هوبی نیز تبدیل شده اند.

صد ها نفر در شهر ووهان به دلیل ابتلا به کروناویروس درگذشته اند و مقامات این شهر را قرنطین کرده اند.

این در حالیست که سازمان جهانی صحت می گوید که حکومت چین معلومات واضح و شفاف در مورد کروناویروس را ارایه نمی کند. ایالات متحده نیز چین را به خاطر ارایه نکردن معلومات دقیق و به موقع در پیوند به واگیری کروناویروس به باد انتقاد گرفته است.

XS
SM
MD
LG