لینک های دسترسی

Breaking News

سه چهارم امریکایی‌ها طرفدار پوشیدن ماسک اند


یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که از هر چهار امریکایی، سه تن آنان طرفدار پوشیدن ماسک در خارج از خانه استند.

بر اساس این نظرسنجی که توسط خبرگزاری اسوشیتد پرس انجام شده است، حدود دو سوم امریکایی‌ها با نحوۀ برخورد دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده با همه گیری کروناویروس مخالف اند؛ که خبر ناخوش آیند برای قصر سفید در آستانهٔ انتخابات ریاست جمهوری است.

حدود چهار ماه پس از نخستین توصیه دولت در سراسر امریکا برای ماندن در خانه، این نظرسنجی نشان می‌دهد که امریکایی‌ها به گونهٔ فزاینده‌ در مورد کروناویروس محتاط شده اند.

یافته‌های این نظرسنجی همچنان نشان می‌دهد پاسخ دولت فدرال به همه گیری کروناویروس قناعت بخش نبوده و بیشتر امریکایی‌ها از ادامه محدودیت‌ها برای جلوگیری از انتشار ویروس، حتا اگر سبب ضرر اقتصادی هم شود، حمایت می‌كنند.

تعداد قابل ملاحظهٔ دموکرات ها، ۸۹ درصد، و ۵۸ درصد جمهوری خواهان از پوشیدن ماسک حمایت می‌کنند.

این درحالی است که آقای ترمپ بعد از ماه ها در محضر عام ماسک پوشید و ماسک پوشیدن را یک عمل "وطن پرستانه" خواند.

مقامات صحی ماه‌ها است که می گویند چندین اقدام ساده می تواند باعث نجات جان انسان ها شود - شستن مکرر دست‌ها، دوری از ازدحام به خصوص در محیط سربسته، و پوشیدن ماسک هنگام رفتن به بازار، دفتر یا رستوران.

با وجود این همه تبلیغات در مورد ماسک، ۹۵ در صد دموکرات ها و ۷۵ در صد جمهوری خواهان گفته اند که هنگام خارج شدن از خانه ماسک می‌پوشند. در مجموع حالا ۸۶ در صد امریکایی‌ها گفته اند که بیرون از منزل ماسک می‌پوشند، حالانکه درصدی چنین افراد در نظرسنجی ماه می ۷۳ درصد بود.

در حال حاضر حدود نیمی از امریکایی‌ها می‌گویند که نگران ابتلای خود و یا عضو خانوادۀ شان به کووید۱۹ استند درحالیکه در ماه جون این رقم ۳۲ در صد بود.

حدود ۵۰ در صد امریکایی‌ها طرفدار ماندن افراد در خانه، به جز از سفرهای ضروری، بوده و نیز خواهان بسته شدن رستوران‌ها و می‌خانه‌ها می‌باشند.

در این نظرسنجی مشخص شده است که تنها ۲۴ در صد امریکایی ها پاسخ دولت فدرال به شیوع این بیماری را تایید می‌کنند، در حالی که ۵۵ در صد با آن موافق نیستند. بقیه هم در رابطه نظری نداده اند.

ایالات متحده با نزدیک به چهار میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱۴۳ هزار مورد مرگ در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح پنجشنبه ۲۳ جولای (دوم اسد) کروناویروس در تمام کشورهای دنیا، جان بیش از ۶۲۴ هزار نفر را گرفته و اضافه تر از ۱۵ میلیون و ۲۸۴ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG