لینک های دسترسی

Breaking News

مرحله نهایی آزمایش چهارمین واکسین کروناویروس در امریکا آغاز شد


شرکت داروسازی امریکایی جانسن و جانسن مرحله نهایی آزمایشات واکسین کروناویروس را آغاز کرد.

داکتر پاول استوفلز، مسوول علمی شرکت جانسن و جانسن، روز چهارشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) به خبرنگاران گفت که ۶۰ هزار شرکت کننده در ۲۱۵ محل در ایالات متحده، ارجنتاین، برازیل، چیلی، کولمبیا، مکسیکو، پیرو و افریقای جنوبی واکسین آزمایشی را دریافت خواهند کرد.

داکتر استوفلز گفت که جانسن و جانسن پس از مشاهده نتایج مثبت از آزمایشات ترکیبی مرحله اول و دوم در ایالات متحده و بلجیم، مرحله نهایی آزمایش را آغاز کرد.

واکسین شرکت جانسن و جانسن چهارمین واکسین بالقوه کروناویروس است که به گونهٔ گسترده‌ای در مرحله نهایی یا مرحله سوم در ایالات متحده آزمایش می‌شود.

پیش از این شرکت های مودرنا، بیو‌ان‌‌تک آلمان و فایزر امریکا و شرکت استرازینیکا مرحله نهایی آزمایشات واکسین را آغاز کرده اند.

هر چهار شرکت تحت ابتکار عملیات سریع اداره رییس جمهور ترمپ برای تهیه واکسین کروناویروس که هدف آن ارایه ۳۰۰ میلیون دوز واکسین تا جنوری سال ۲۰۲۱ است، کار می‌کنند.

واکسین شرکت جانسن و جانسن برخلاف واکسین های سه شرکت دیگر که باید به دو دوز تجویز شود، با یک دوز واحد تجویز می‌شود.

برعلاوه این واکسین لازم نیست در هوای بسیار سرد منجمد باقی بماند که استفاده از آن را در کمپایین های گستردهٔ واکسین تسهیل می‌بخشد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده روز چهار شنبه از این خبر شرکت جانسن و جانسن استقبال کرد. او در صفحهٔ تویترش نوشت:"خبر بزرگ. بسیاری از شرکت های بزرگ نتایج خارق العاده ای را مشاهده می کنند. ادارهٔ موادغذایی و دارویی امریکا باید سریع حرکت کند! "

ادارهٔ موادغذایی و دارویی باید موثریت واکسین را تایید کند و به آن جواز تطبیق را بدهد.

XS
SM
MD
LG