لینک های دسترسی

Breaking News

گروه هنری آلمانی با نشر آهنگ 'آسمان افغانستان' از طالبان انتقاد کرد


گروه موسیقی راک "ساماوایو" آهنگ جدیدی را در حمایت از مردم افغانستان و انتقاد از طالبان نشر کرده است. این اثر "آسمان افغانستان" نام دارد و یکی از آهنگ‌های البوم جدید ساماوایو است که در ماه مارچ نشر می‌شود.

آسمان افغانستان، به زبان انگلیسی اجرا شده است، اما در موسیقی ویدیوی این آهنگ در شبکه‌های اجتماعی، ترانه به ۱۹ زبان مختلف از جمله فارسی، پشتو، عربی، و عبری زیرنویس شده است.

بهرنگ علوی خواننده، نوازنده، و رهبر ایرانی این گروه در گفتگو با صدای امریکا درباره این اثر با اشاره به اینکه در گذشته مدتی در افغانستان زندگی کرده است، می‌گوید که رویدادهایی که در ماه‌های اخیر در این کشور رخ داده، بسیار دردناک و غم‌انگیز است.

او در ادامه با ابراز تاسف از اینکه چنین حوادث تلخی پس از گذشت سال‌ها بار دیگر در افغانستان تکرار می‌شود، از عدم حمایت کافی کشورهای جهان از مردم این کشور انتقاد کرد.

بهرنگ علوی گفت که ساماوایو در اصل یک گروه "هوی راک" انگلیسی‌ زبان است، اما در سال‌های گذشته آهنگ‌هایی را نیز به فارسی منتشر کرده که با استقبال زیادی مواجه شده است.

او با تاکید بر اینکه ساماوایو توجه خاصی به موضوعات سیاسی و اجتماعی دارد، آسمان افغانستان را یکی از آثار تاثیرگذاری توصیف می‌کند که این گروه در این چهارچوب منتشر کرده‌ است.

آقای علوی ابراز امیدواری کرد که این تک آهنگ باعث شود تا مشکلات افغانستان در دوران حکومت طالبان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، از جامعه جامعه جهانی خواست تا مردم این کشور را فراموش نکنند.

به گفته بهرنگ علوی، البوم جدید ساماوایو با عنوان "پایان" که اواخر ماه آیندۀ میلادی نشر می‌شود، دو آهنگ فارسی نیز دارد که به گفتۀ وی تجربه موسیقایی متفاوتی در کارنامه حرفه‌ای این گروه راک به شمار می‌رود.

XS
SM
MD
LG